شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
معاون وزیر نفت در امور گاز در آئین تودیع و معارفه مدیران ستادی عنوان کرد؛ مهم‌ترین پارامتر کیفی سازمان، برآیند حال خوب آن از درون و بیرون است
مدیران در رابطه با ارائه گزارش‌های عملکردی خود باید به این نکته توجه داشته باشند که صرفاً اعداد و ارقام و آمار کمی را مدنظر قرار ندهند، بلکه نگاه کیفی نیز داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران روز یکشنبه 15 مهرماه در جلسه تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید امور تخصصی بازرگانی و بازرسی و پاسخگویی به شکایات این شرکت با بیان این مطلب، اظهار کرد: این مهم بدین معناست که مدیران با دقت نظر واقعی به مجموعه خود از درون و بیرون، متوجه شوند که حال کلی سازمان از منظر کارکنان و ذی‌نفعان خوب است.

 وی ادامه داد: مدیرانی که در این جلسه تودیع می‌شوند به دلیل رفتار حرفه‌ای، سابقه درخشان و عملکردشان جایگاه ارزشمند و قابل احترامی در صنعت گاز دارند و مطمئناً این شرکت از ظرفیت و تجربیات مدیران و خبرگان صنعت گاز در سمت‌های مختلف بهره‌مند خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: یکی از مواردی که در گزارش عملکرد مدیران بسیار مورد توجه قرار گرفته، بحث تکیه صرف به اعداد و ارقام است؛ حال آن‌که آمارهای کمی بیانگر تمام حقیقت و واقعیت سازمان نیست و باید به مؤلفه‌های کیفی نیز توجه شود، به بیان ساده این‌طور باید گفت که علاوه بر اعداد و ارقام، حال کلی سازمان تحت مدیریت ما از درون و بیرون باید خوب باشد.

 

ضرورت شناسایی گلوگاه‌ها و ساختارمند کردن فرآیندها

 توکلی ضمن تقدیر از زحمات حمید نجفی، رئیس پیشین امور تخصصی و بازرگانی، در خصوص مهم‌ترین مأموریت‌ پیش روی سرپرست امور تخصصی و بازرگانی شرکت ملی گاز ایران گفت: آقای غلامعلی میرزایی از جمله افراد خوشنام، پرتلاش، متدین، پای کار و به‌واقع انقلابی است که همواره با دلسوزی مثال‌زدنی، مأموریت‌های محوله را به سرانجام رسانده‌ و انتظار ما این است که این روحیه شخصی در عملکرد کلان امور تخصصی و بازرگانی نیز نمود پیدا کند.

 معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه، افزود: شناسایی گلوگاه‌ها و ساختارمند کردن فرآیندها، اقدام مهمی است که در این امور باید مدنظر قرار گیرد تا برند پاک شرکت ملی گاز ایران دچار خدشه نشود.

 رویکرد بازرسی می‌بایست حمایتی و پیشگیرانه باشد

 مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدامات مثبت حمیدرضا ملکی، رئیس پیشین بازرسی و پاسخگویی به شکایات این شرکت، گفت: از آقای ملکی انتظار می‌رود، همانطور که در سمت قبلی خود با تکیه بر استانداردها و شاخص‌ها، عملکرد خوبی داشتند، در سمت جدیدشان به عنوان مشاور معاون وزیر در امور اندازه‌گیری گاز و فرآورده‌های گازی نیز، این رویه را دنبال کنند.

 وی در ادامه، درخصوص مهم‌ترین اولویت‌های کاری محمد ترک، سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران، تأکید کرد: سرمایه انسانی فعال در این بخش باید رویکرد پیشگیرانه و حمایتی داشته باشد و به دور از نگاه شخصی و سلیقه‌ای با تکیه بر فرآیندها و ساختارها به بررسی و تهیه گزارش‌های مربوطه بپردازد.

 معاون وزیر نفت در امور گاز در پایان، خاطرنشان کرد: نگاه ما در راستای وفاق ملی است و باید این موضوع به‌طور ویژه مدنظر همکاران ما باشد. اصلاح ساختارها و بهبود فرآیندها، تهیه چک‌لیست استاندارد و توجه به چرایی‌ها، سبب خواهد شد تا انصاف و عدالت توأمان رعایت شود؛ با این کار علاوه بر دلگرم نگهداشتن افراد آبرومند به سازمان، آن دسته از افرادی که عمداً سعی در وارد آوردن خسارت به وجهه شرکت دارند، راحت‌تر شناسایی و با آن‌ها برخورد می‌شود.

 
A+ A-