شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛1371 واحد موتور خانه در این استان اصلاح و بهینه سازی شده است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری مدیرعامل در جلسه بررسی و ارائه عملکرد واحدها که در روز شنبه مورخ بیست و ششم فروردین ماه سال جاری در سالن جلسات این شرکت برگزار شد گفت : تاکنون در راستای طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه منازل مسکونی ، واحدهای تجاری و ادارات دولتی 1371 واحد موتور خانه در این استان اصلاح و بهینه سازی شده است.

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در راستای مدیریت مصرف اعلام کرد: اجرای طرح رایگان اصلاح و بهینه سازی موتور خانه ها در حال اجراء است و همه مشترکین که دارای سیستم حرارت مرکزی هستند، می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی  www.goc.nigc.ir در این طرح ثبت نام کنند و از مزایای آن به صورت رایگان بهره مند شوند که تاکنون 1113 مورد اشتراک های دارای موتورخانه ثبت نام در سامانه طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها در استان کردستان را انجام داده اند.

وی افزود: اگرچه طرح یادشده از سال 1399 اجرایی شده است اما بیشتر درخواست کنندگان مربوط به سال 1401 هستند و تا کنون 451 اشتراک دارای موتورخانه دراستان کردستان اصلاح و بهینه سازی شده اند.

فعله گری اظهار داشت:طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها توسط شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور اجراء می شود و بهینه سازی موتور خانه های مشترکین خانگی، تجاری، اداری و مدارس با هزینه شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذی صلاح انجام می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان توضیح داد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها شامل سه بخش عایق‌کاری کلیه لوله های آب گرم، مخازن و کویل ها، تنظیم و سرویس مشعل و نصب رسوب گیر الکترونیکی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : با بررسی روند مصرف موتورخانه های بهینه شده، انتظار می رود به میزان 10 الی 20 درصد مصرف گاز در دوره مشابه صرفه جویی شودو تاکنون تعداد 624 مشعل تنظیم و سرویس دهی شده است و برای 336 موتورخانه در بخش های ادارات ، مدارس و واحدهای مسکونی معاینه فنی صادر شده است.

فعله گری جمع کل زیر بنای ساختمان های که در آن طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه صورت گرفته 616 هزار و 950 متر مربع اعلام کرد و بیان داشت : برای اجرای طرح بهینه سازی 1371 واحد موتور خانه که شامل 451 اشتراک دارای موتورخانه می شود 70 میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت ملی گاز هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان این گونه سخنانش را به پایان برد : با مشاهده آمار و اقدامات انجام شده در طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها این واقعیت آشکار می گردد که که 42 درصد در بخش خانگی ، 35 درصد در بخش آموزشی و 21 درصد در بخش ادارات دولتی و 1 درصد در بخش تجاری و مذهبی اتفاق افتاده است .

در پایان این جلسه حامد روحی رئیس بهینه سازی مصرف انرژی شرکت گاز استان کردستان ضمن ارائه گزارش دقیق به حاضرین در جلسه اظهار داشت : اقدام مهم و حساسی که در سال گذشته انجام گرفت خرید 1775 دستگاه بخاری هرمتیک است که باعث می گردد بازده انرژی به بیش از 60 درصد در اشتراک های با سیستم گرمایشی بخاری افزایش یابد.

وی در ادامه افزود : این واحد علاوه بر طرح های اشاره شده ، درسال جاری 2 هدف استراتژیک را در برنامه های خود مورد توجه ویژه قرار داده است 1- هوشمند سازی سیستم های گرمایشی 2- تامین و جایگزینی موتورخانه های فرسوده  

 
A+ A-