شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت عید نیمه شعبان و با حضور استاندارکردستان؛آخرین شهر استان کردستان و 17 روستای منطقه محروم سرشیو شهرستان مریوان به شبکه گاز سراسری پیوست
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در روز چهارشنبه همزمان با نیمه شعبان با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، احمدی فرماندار شهرستان مریوان ، امام جمعه این شهرستان ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز مدیران کل ادارات استان و شهرستان و اهالی محل پروژه های گازرسانی به آخرین شهر استان کردستان و 79 پروژه دیگر در شهر چناره به بهره برداری رسید.

 در آئین بهره برداری ازاین پروژه ها احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت : امروز رسالت شرکت گاز استان کردستان در امر گاز رسانی به شهرهای استان به اتمام رسید و شهر چناره به عنوان آخرین شهر بدون گاز استان کردستان که در بستر سد قرار گرفته بود و مجدد در منطقه‌ای دیگر بنا شده در نهایت گازدار و پرونده گازرسانی به شهرهای این استان بسته شد.

فعله گری در مورد سایر پروژه های که همزمان با این طرح به بهره برداری می رسد اظهار داشت : 17 روستای بحش سرشیو و کماسی شهرستان مریوان همزمان با افتتاح این طرح به بهره برداری می رسد و تعداد روستاهای گازدار شهرستان مریوان به 132 مورد افزایش می یابد.

این مقام مسئول ضریب نفوذ در جمعیت شهری شهرستان مریوان را 100 درصد اعلام کرد و اضافه کرد: با گاز دار شدن 17 روستا در این شهرستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی به 99 درصد رسید و عملیات گازرسانی در 7 روستای دیگر ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه این مراسم تعداد روستاهای گازدار استان را 1573 مورد عنوان کرد و اظهارداشت: در این روز مبارک به مناسبت عید نیمه شعبان عملیات گازرسانی به 60 روستای جدید نیز آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت : همزمان با بهره‌برداری از 78 پروژه اعلام شده 2 پروژه زیربنایی شامل مقاوم‌سازی تاسیسات تقلیل فشار گاز نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

فعله گری اعتبارات هزینه شده و پیش بینی شده برای افتتاح و کلنگ زنی 80 پروژه گازرسانی را این گونه تشریح کرد: برای افتتاح و کلنگ زنی این پروژه ها  اعتباری بالغ بر 2 هزار و310 میلیارد ریال هزینه شده و یا در نظر گرفته شده است.

در ادامه این مراسم دکترقاسمی پور نماینده مردم شهرستان مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز پایان گازرسانی به شهر چناره و 17 روستای مریوان را جشن تحقق مطالبه مردم دانست و افزود: تاکنون در قالب محرومیت‌زدایی 120 میلیارد تومان در حوزه‌های بهداشت، آموزش، راه روستایی و آب شرب در مریوان هزینه شده است.

وی خدمت رسانی به مناطق مرزی را از خدمات ارزنده شرکت گاز استان کردستان ذکر کرد و گفت : اکنون که شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان گسترش یافته و تمامی روستاهای مرزی شهرستان مریوان از نعمت گاز طبیعی برخوردارست که جای تقدیر و تشکر دارد برطرف نمودن سایر درخواست های این عزیزان بایستی مد نظر دولت مردان قرارگیرد.

در ادامه این مراسم دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن تبریک عید نیمه شعبان اظهار داشت : امروزه خدمات نظام مقدس جمهورس اسلامی ایران در جای جای مملک اسلامی گسترده شده است و آسایش و امنیتی که در ایران عزیزمان حاکم است از برکت خون شهداست و در این برهه زمانی وظیفه اصلی مدیران و مسئولان فقط ارائه خدمت به مردم مرزنشین است.

وی افزود : شهرستان مرزی مریوان دارای مردم دلاور ، خون گرم ، سخت کوش و دوست داشتنی است که همیشه با جان و دل از میهن اسلامی دفاع نموده و مرزداران غیور هستند و خدمت کردن به این مردم جای افتخار است و گازدار شدن مناطق مرزی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در سایه امنیت حاصل از برکت خون شهداء بوجود است .

استاندار کردستان توسعه رفاه و آسایش را وظیفه دولت دانست و گفت : با تلاش و زحمات مجموعه مدیریت و کارکنان و عوامل اجرایی امروز آخرین شهر استان کردستان و 17 روستای این شهرستان به شبکه گازسراسری وصل می گردد و طبق گزارش شرکت گاز استان کردستان برای نصب هر علمک بالغ بر 450 میلیون ریال هزینه شده است .

 
A+ A-