شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دردهه مبارک فجر؛در شهرستان بیجار 27 پروژه گازرسانی با حضور استاندار کردستان افتتاح و کلنگ زنی شد
به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر 27 طرح گاز رسانی با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، حجت الاسلام علی خورشیدی امام جمعه شهرستان بیجار ، زندیان نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات استان و شهرستان بیجار برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ، مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز شنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به 14 روستای بیجار اظهار کرد: با گازرسانی به این روستاها، 291 خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

احمد فعله گری افزود: این 14 روستا شامل روستاهای ویسمرید، سعدآباد، باقرآباد، قره دره بند، سلطان آباد، طهمورث، قینرجه، علی بدل، شوشتری، سیف آباد، باباخان، گراچقا، ده بنه و کنامار هستند که از نعمت گاز طبیعی بهره مند و تعداد 291 خانوار زیر چتر گاز طبیعی قرار گرفتند   .

وی با بیان اینکه امروز همچنین گازرسانی به 10 واحد صنعتی، تولیدی و یک مکان مذهبی هم به بهره برداری رسید، ادامه داد: در مجموع در دهه فجر، 27 طرح در شهرستان بیجار با 200 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر 219 روستای شهرستان بیجار از گاز طبیعی بهره‌مند است و ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری 100 درصد و روستایی 99.5 درصد است، ضمن اینکه مطالعات گازرسانی به 2 روستای باقی مانده بیجار نیز بزودی انجام و سال آینده عملیات گازرسانی این روستاها نیز آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اشاره ای هم به کلنگ زنی 3 پروژه گازرسانی روستایی داشت و اضافه کرد: با گازرسانی به این 3 روستا 51 خانوار به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل و هزینه پیش بینی شده برای اتمام این پروژه ها 3 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد.

فعله‌گری با اشاره به اینکه امسال بیش از 650 کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا شد، یادآور شد: دهه فجر امسال 207 پروژه گازرسانی با 141 میلیارد تومان اعتبار در مناطق مختلف کردستان به بهره برداری می رسد

 
A+ A-