شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت دهه مبارک فجر ؛5 روستا در شهرستان دهگلان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردید و این شهرستان سبز سبز شد
به مناسبت آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با افتتاح گازرسانی به پنج روستای شهرستان دهگلان در دومین روز از دهه مبارک فجر، تمام روستاهای این شهرستان از نعمت گاز بهره مند شدند و هیچ روستای بدون گاز در شهرستان دهگلان وجود ندارد و این شهرستان سبز سبز گردید.

به گزارش روابط عمومی  شرکت گاز کردستان  احمد فعله گری روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی به پنج روستای دهگلان که با حضور استاندار کردستان  ، نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات استان و مدیران شهرستان دهگلان به طور نمادین در روستای "بایه" برگزار شد، اظهار کرد: امروز با گازرسانی به روستاهای محمدآباد خرزه، بایتمر، کریم آباد، بایه و کوله بیان، کار گازرسانی به شهرستان دهگلان به اتمام رسید و تمام شهرها و روستاهای این شهرستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارد.

احمد فعله‌گری با بیان اینکه در مجموع این روستاها 26 خانوار جمعیت دارند، ادامه داد: اکنون 110 روستای دهگلان از گاز طبیعی بهره‌مند است و روستایی بدون گاز در این شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه برای گازرسانی به این پنج روستا، 15 کیلومتر شبکه گذاری انجام شده ، افزود: در مجموع در دهه مبارک فجر، 207 پروژه گازرسانی در استان با 141 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در هر دو جمعیت اعم از شهری و روستایی را 100 درصد اعلام کرد و گفت : در دهه فجر سال جاری 6 پروژه گازرسانی در شهرستان دهگلان به بهره برداری رسید که شامل گازرسانی به 5 روستا و 1 شهرک است که تعداد 189 خانوار را زیر چتر گاز طبیعی قرار می دهد.

فعله گری هزینه اعتبارات در این بخش را 2 میلیارد و 800 میلیون تومان ذکر کرد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود گفت : همزمان با افتتاح این طرح ها 2 واحد صنعتی بزرگ با سرمایه‌گذاری 133 میلیارد ریال نیز در شهرستان دهگلان به بهره‌برداری رسید.

در ادامه این مراسم نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت : به برکت نظام اسلامی، شاهد خدمات و پیشرفت‌های گسترده‌ای در استان هستیم و در بخش گاز طبیعی در این چند سال اخیر شاهد تحول عظیمی در ارائه خدمات بوده ایم .

اوسطی در ادامه سخنان خود گفت : استان کردستان وضعیت جغرافیای و توپوگرافی خاص و ویژه ای که دارد و دارای زمین های سنگی ، شیب های تند و مسیرهای صعب العبور و کوهستان های رفیع است و از نظر بعد مسافت هم از منابع گاز طبیعی دور است ولی با تلاش مجموعه مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان هم اکنون 100 درصد جمعیت شهرستان دهگلان از نعمت گاز طبیعی برخوردارست و این عملکرد مطلوب جای تقدیر و تشکر دارد.

در پایان این مراسم دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن تبریک آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمنداسلامی اظهار داشت : تمام مسئولان خدمتگزاران مردم هستند و وظیفه اصلی آن ها ارائه خدمات مطلوب و در شان آنهاست که الحمدالله شرکت گاز استان کردستان در زمینه فعالیت های تخصصی خود بسیار خوب و فراتر از انتظار عملکرد داشته است .

گفتنی است شهرستان دهگلان دارای 2 شهر و 110 روستای دارای گاز طبیعی می باشد و اولین شهر استان کردستان است که تمام جمعیت آن تحت پوشش گاز طبیعی است.

 
A+ A-