شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛شهرستان مریوان با ضریب نفوذ 99 درصدی گاز طبیعی شهرستان سبز شد
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری مدیر عامل در مورد آخرین وضعیت گازرسانی شهرستان مریوان اظهار داشت : کوهستان های رفیع و استوار ، مسیرهای سخت گذر و صعب العبور و رودخانه های خروشان در مناطق مرزی کردستان باعث توقف فعالیت مردان سخت کوش شرکت گازاستان نشد و شهرستان مریوان با همت و تلاش کارکنان خستگی ناپذیر گاز کردستان سبز گردید .

احمد فعله گری مدیر عامل در مورد اهمیت گازرسانی به مناطق مرزی گفت : شاید در گذشته‌های دورتر دسترسی به گاز برای روستایی غیرقابل تصور بود؛ آن هم روستانشینان مرزی کشور که با بریدن شاخه‌های درختان اجاق‌های خانه‌هایشان را روشن نگه می‌داشتند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان وضعیت تامین سوخت را در گذشته این چنین توصیف کرد : مردم این مناطق تا قبل از انقلاب سوخت مورد نیاز خود را از از قطع درختان تامین می‌کردند و هیزم جمع کردن در جنگل‌ها با آن همه سختی و مشقت کار هر روزشان بود و بعد از انقلاب اما نفت سفید سوخت خانه‌های آن شد و کم‌کم شعله‌های آبی گاز طبیعی این خانه‌های باصفا را گرم کرد.

وی با بیان اینکه مردم قدردان این زحمات هستند و می‌دانند که جمهوری اسلامی چه خدمات ارزشمندی به آنها ارائه داده است،اظهار داشت: مرزداران غیور سپرهای محکم نظام در مناطق مرزی هستند و هر خدمتی که به مرزنشینان ارائه شود، حق آنهاست و باید از زیرساخت‌های رفاهی و معیشتی کاملی برخوردار شوند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه های فعال شهرستان مرزی مریوان گفت : هم اکنون عملیات گازرسانی در 6 مجتمع روستایی و اجرای 2 خط تغذیه در این شهرستان فعال است که شامل مجتمع روستایی گله که شامل روستاهای چالی سور ، گله ، زویران ، کیلی گران ، عیسولی و 3 مورد واحد صنعتی است و 2 مجتمع دیگر شامل مجتمع روستایی گماره لنگ که روستاهای ویله ، ماسیدرسفلی ، گماره لنگ ، و دره پنبه دان را در بر می گیرد ودر مجتمع روستایی قمچیان که شامل روستاهای تراق تپه ، قمچیان ، گوگجه و کانی تمرخان است که شبکه گذاری در این مجتمع ها در حال اتمام است .

فعله گری در ادامه به 2 پروژه فعال خط فلزی اشاره کرد و اظهارداشت : در خط فلزی 6 اینچ شهر چناره تاکنون 19هزار و 150 متر جوشکاری و 19 هزار و 100متر دفن صورت گرفته و در خط فلزی 6 اینچ تراق تپه که جوشکاری صورت گرفته 20هزار و 793 متر می باشد که 18هزار و 567 متر آن دفن شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد گازرسانی به  3 مجتمع روستایی دیگر نیز که در شهرستان مرزی مریوان فعال است چنین شرح داد : مجتمع روستایی شهسوار شامل 3 روستای شهسوار، قامیسله و وشکلان ، مجتمع روستایی توت سر خان که شامل 4 روستایی برده رش ، دوپلوره ، گویله و توت سرخان می شود .

وی تاکید کرد : مجتمع روستایی دیگر پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی زوم است که شامل 3 روستای ویرگه ویر ، زوم و عباس آباد است و تاکنون 5600 متر شبکه گذاری انجام گرفته و پیش بینی می گردد 70 علمک در این 3 روستا نصب گردد.

لازم به ذکر است  جمع پروژه های فعال در شهرستان مریوان 8 مورد است و با اتمام این پروژه ها ضریب نفوذ در جمعیت شهری و روستای به 100 درصد خواهد رسید و این شهرستان هم اکنون به جرگه شهرستان های سبز استان کردستان اضافه شده است .

 
A+ A-