شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مهندس فعله گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛ بیش از 13هزار کیلومتر شبکه گاز در استان در شش ماهه اول سال جاری مورد نشت یابی قرار گرفته است
مدیر عامل شرکت گاز کردستان در جلسه هیات رئیسه که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد به اهمیت و حساسیت نشت یابی اشاره و آنرا مهمترین عامل در جهت جلوگیری از هدررفت منابع انرژی دانست .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، مهندس احمد فعله گری با اعلام این خبر افزود: برای نشت یابی  خطوط تغذیه و شبکه توزیع گاز از ابتدای سال 1401 برنامه ریزی مدونی تدوین گردیده و مطابق با برنامه ریزی مراحل انجام کار پیش رفته است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گفت : برای نشت یابی اصولی و ایمن از پیشرفته ترین نرم افزارهای نشت یابی از اوایل سال جاری مورد استفاده اکیپ های  نشت یابی قرار گرفته که علاوه برسرعت بردقت انجام کار افزوده است.

وی  در ادامه افزود : عملیات نشت یابی بایستی با دقت و برنامه ریزی مدون صورت پذیرد و توجه ویژه و پیگیری مداوم آن نشان از این است که شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه ای داشته و حساسیت در عملیات  نشت یابی در افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکین محترم  این استان با وسعت دید می نگرد.

مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گازاستان کردستان در ادامه سخنانش تصریح کرد : با برنامه ریزی های بعمل آمده تا پایان شهریور ماه سال جاری 13 هزار و 708 کیلومتر نشت یابی انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش به گزارش نشتی ها گریزی هم داشتند و اعلام کردند : آمار و ارقام حاصل از نشت یابی و اقدامات فوری رفع نشتی های درجه یک بیانگر دقت بالای اکیپ های نشت یابی و و از ابتدای سال تا پایان مهر ماه تعداد 334مورد نشتی درجه یک کشف شده و با اعلام فوری نسبت به رفع آنها اقدام شده است که این مهم در حذف نشتی و انتشار آن در محیط بطور جدی موثر بوده است .

وی در ادامه تعداد علمک های نشت یابی شده را 320 هزار و 652 مورد اعلام کرد و بیان داشت : فرآیند نشت یابی با هدف کاهش هدر رفت گاز ، کاهش آلودگی های زیست محیطی ، افزایش کیفیت ارایه خدمات و همچنین افزایش ضریب ایمنی شبکه ها و تاسیسات گازرسانی بطور مداوم در حال انجام است .  

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان با تأکید بر جدی گرفتن نشت گاز ، به مشترکین عزیز توصیه کرد : به منظور حصول اطمینان از عدم وجود نشت گاز، لازم است مشترکین گاز خانگی سیستم های لوله کشی گاز داخلی منازل خود را بصورت مستمر نشت یابی کنند.

 
A+ A-