شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل گاز کردستان؛ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی شهرستان بانه به 99 درصد می رسد
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از مسئولان ستادی در روز سه شنبه مورخ یازدهم مرداد ماه سال جاری با فرماندار جدید شهرستان بانه در محل فرمانداری این شهرستان دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، احمد فعله گری مدیر عامل ضمن تبریک انتصاب فرماندار جدید شهرستان بانه و آرزوی موفقیت برای وی آخرین وضعیت گازرسانی شهرستان بانه را این گونه تشریح کرد: 4 شهر و 156 روستای گازدار که موجب شده ضریب نفوذ در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی به 96 درصد برسد.

 وی افزود : تعداد روستاهای قابلیت گازرسانی در شهرستان بانه 165 مورد می باشد که با توجه به افزایش ضریب نفوذ گازطبیعی در مناطق مرزی و ارتقای شاخص های رفاهی به تعداد ساکنان روستای هر روز افزوده می شود و میزان مهاجرت معکوس با روند صعودی رو به افزایش است و اکنون 190 روستا در این شهرستان برای گازرسانی برنامه ریزی صورت گرفته است.

 فعله گری تعداد پروژه های فعال شهرستان بانه را این گونه توضیح داد : عملیات گازرسانی در 19 روستا و 40 کوخ و 12 واحد صنعتی در حال حاضر فعال بوده و برای 17 روستای باقیمانده به عدد 190 روستای گازدار ، پکیج و اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار در دست اقدام می باشد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مجموع اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال جاری در شهرستان مرزی بانه را 650 میلیارد ریال (65 میلیارد تومان) ذکر کرد.

 این مقام مسئول یادآور گردید : با گازدار شدن روستاهای در دست اقدام ضریب نفوذ گاز طبیعی تا پایان سال جاری به بیش از 99 درصد در جمعیت روستای می رسد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود تعداد مشترکین شهرستان بانه را 55 هزار مورد عنوان کرد و اظهار داشت : تعداد 43 هزار و 500 مشترک در شهرها و تعداد 11 هزار و 500 مشترک در روستاها ساکندند.

 در ادامه این دیدار مهندس کمال خدری فرماندار بانه ضمن تشکر ار حضور مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و هیئت همراه بیان داشت :هر چه جامعه به پیشرفت و تکنولوژی دست می یابد ، انسانها از رفاه بیشتر و مطلوب تر برخوردار می شوند ولی گاهی این رفاه بیشتر در شهرها نمود پیدا می کند و ساکنان روستاها برای برخورداری از رفاه نسبی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و در حاشیه شهرها سکنی می یابند .

 وی افزود : با گسترش شبکه های گازرسانی در نقاط مرزی شهرستان بانه و افزایش شاخص رفاهی در بخش تامین انرژی ، مرزنشینان دلیرکرد ضمن تلاش در جهت حفظ مرز از سوی دیگر برای افزایش تولید در بخش های دامی ، محصولات باغی و کشاورزی فعالیت می کند و در ضمن حافظ محیط زیست نیز هستند.

  سرپرست فرمانداری بانه  در ادامه سخنان خود از اقدامات ارزنده شرکت گاز استان کردستان در حوره شهرستان خود تشکر کرد و گفت : اداره گاز بانه از جمله اداراتی است که بیشترین رضایت مندی مردمی را داراست و گازرسانی به روستاها و کوخ های شهرستان حتی در مناطق بسیار دشوار این شهرستان از خدمات شاخص این اداره به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است‌.

 وی گفت،ارائه خدمات به مردم شریف شهرستان، مطمئنا بدون همدلی و تعامل بین سازمانها انجام نمی شود و بر این اساس خدمات انجام شده در سطح شهرستان در اثر تعامل خوب مجموعه ادارات انجام شده است.

 وی در پایان با توجه به ملاقات های مردمی و دیدار چهره به چهره از نزدیک با شهروندان، از مدیرعامل شرکت گازرسانی استان کردستان خواست تا پروژه های در حال اجرا برای گازرسانی به روستاها و کوخ های شهرستان با سرعت و جدیت بیشتری دنبال شود تا در اسرع وقت آنان نیز از این نعمت بهره مند شوند.

 در پایان این دیدار کمال رضائی رئیس گازرسانی ناحیه بانه گزارش کاملی از نحوه خدمات و پروژه های گازرسانی فعال شهرستان به جمع حاضر در جلسه ارائه دادند.

 
A+ A-