شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در جلسه کار گروه استانی گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی ؛شرکت گاز استان کردستان در سه ماهه اول سال جاری 71 واحد تولیدی وصنعتی مصوبه شورای اقتصاد را گازدار کرده است
بیست و چهارمین جلسه کار گروه گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد استان کردستان در روز شنبه مورخ یازدهم تیر ماه با حضور مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز کردستان و اعضای کارگروه در سالن جلسات این شرکت برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ، احمد فعله گری ظهر روز شنبه رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و اظهار داشت: توسعه بخش صنعت محرک اصلی رشد، موفقیت و نوآوری کشورها محسوب می‌شود. این بخش علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بیش از سایر بخش‌های اقتصاد منجر به ایجاد اشتغال خواهد شد. ارزش‌افزوده، اشتغالزایی، تحریک نوآوری و پاسخگویی به نیازهای مصرف‌کنندگان عوامل کلیدی رشد اقتصادی بلندمدت و پایدار هستند.

وی با اشاره به اینکه 1 هزار و 698  واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده 50 میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با برنامه ریزی مدون ، تمام صنایع پر مصرف تا پایان سال 1402 به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل می شوند.

فعله گری به تعداد صنایع گازدار شده مصوبه شورای اقتصاد تا پایان خرداد ماه اشاره کرد و گفت :  تاکنون 1018 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده اند که با تحت پوشش قرار گرفتن این تعداد صنایع  سالانه در مصرف  44 میلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: در سال 1401 برنامه ریزی برای گازرسانی به 150 واحد تولیدی و صنعتی  صورت گرفته که برای تمامی پروژه ها  گازرسانی به واحدهای صنعتی پیمانکار انتخاب یا مراحل قانونی طی شده است.  

فعله گری یادآور شد : در سال گذشته و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اسفندماه   تعداد 277 واحد صنعتی با حجم جایگزینی 4 میلیون و 100 هزار لیتر مصرف سوخت مایع در سال گازدار شدند.

این مقام مسئول یادآور شد : در حال حاضر با گازرسانی به 1018 واحد تولیدی و صنعتی 88 درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت های مایع انجام گرفته که در سال 1401 با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به 92 درصد افزایش خواهد یافت.

فعله گری بهره مندی واحدهای تولیدی و صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید دانش بنیان  و اشتغال زایی دائم ذکر کرد و گفت : با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد دیگری از واحد های صنعتی به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند و این امر موجب     می گردد سطح رفاه و آسایش و کارآفرینی در استان کردستان به سطح مناسبی ارتقاء یابد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سحنانش ضمن اشاره به گازدار شده 71 واحد تولیدی و صنعتی در سال جاری گفت : بخش صنعت در تجارت، تحقیق و توسعه و بهره‌وری سهم قابل توجهی دارد و این شرکت قصد دارد با فراهم کردن شرایط و یستر مناسب تامین انرژی راه رشد و توسعه استان سرافراز کردستان را هموار سازد.

در ادامه این جلسه برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان ضمن ارائه گزارش از اقدامات انجام گرفته و تشریح اهداف سال جاری ، چالش و موانع اصلی گازرسانی به صنایع را معارض ذکر کرد و از اعضای کارگروه درخواست کرد در حل این مشکل شرکت گاز استان کردستان را یاری نمایند.

در پایان نیز نظرات و پیشنهادات اعضاء کارگروه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.         

 
A+ A-