شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛در سال گذشته 13816 نفر ساعت آموزش در بخش نیروهای رسمی انجام گرفته است
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه ای که به مناسبت بررسی عملکرد واحد آموزش برگزار گردید ، اظهار داشت : سنگ زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه و سازمان ، انسان سالم و متخصص و متعهد است. از این رو، آموزشهای تخصصی در کنار و همراه با سایر آموزشهایی که برای توسعه نیروی انسانی ارائه میشود به فرایند توسعه پایدار کمک شایانی می کند.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری  ، در مورد اهمیت آموزش نیروی انسانی سازمان ها گفت : امروزه در همه سازمانها نیروی انسانی از سایر مولفه های سازمانی دارای اهمیت بیشتری است ،  اهمیت نیروی انسانی تا حدی است که برخی صاحبنظران بر این عقیده هستند که آنچه در نهایت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین می‌کند، منابع انسانی آن کشور است، نه سرمایه و یا منابع مادی دیگر. این منابع انسانی هستند که سرمایه‌ها را متراکم می‌سازند، از منابع طبیعی بهره‌برداری می‌کنند، سازمان‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود می‌آورند و توسعه ملی را پیش می‌برند.

وی افزود : سازمانی که نتواند مهارت ها و دانش افرادش را توسعه دهد و از آن به نحو مؤثری بهره‌برداری کند، قادر نیست خود را در دنیای سرشار از رقابت امروزی حفظ کند یا رو به رشد و توسعه حرکت نماید.

فعله گری آموزش منابع انسانی را لازمه پیشرفت هر سازمان دانست و مزیت های آن را این گونه برشمرد : هماهنگی و همسو نمودن کارکنان با سازمان ، افزایش رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان ، کاهش حوادث و ضایعات کاری ، بهنگام سازی دانش و توانش نیروی انسانی در سازمان ، کمک به تغییر و تحولات سازمان یاانطباق با شرایط جدید اجتماعی  ، تقویت روحیه همدلی و همکاری در بین کارکنان سازمان ، افزایش میزان همکاری کارکنان با یکدیگر، افزایش میزان همکاری کارکنان با سرپرستان و مدیران و مهمتر از همه ایجاد هماهنگی در نحوه انجام امور سازمان در واحدهای مختلف می‌باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان آموزش را زمینه ایجاد همدلی در بین کارکنان ذکر و گفت :  یکی از راههای ایجاد هماهنگی و همدلی، استفاده از آموزشهای ضمن خدمت می‌باشد که از یکسو زمینه تماس متقابل کارکنان با یکدیگر در محیط آموزشی را فراهم می‌سازد و از سوی دیگر و از طریق افزایش دانش و اطلاعات شغلی، برداشت ها و علایق حرفه‌ای تقریباً یکسانی را در آنها ایجاد می‌کند.

فعله گری در پایان گزارشی از آموزش نیروی انسانی در سال گذشته ارائه داد و گفت : در سال گذشته 818 نفر دوره در مجموع 13 هزار و 816 نفر ساعت آموزش برای کارکنان رسمی برگزار گردیده که در کل 111 ساعت سرانه آموزش را در بر می گیرد که هدف سالانه 85 ساعت بوده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مجموع آموزش های برگزار شده برای کارکنان قرارداد مستقیم را259 نفر دوره اعلام کرد و اظهار داشت : مدت زمان دوره های آموزش گذرانده شده برای کارکنان قرارداد مستقیم را 3 هزار و 808 نفر ساعت و سرانه آموزشی انجام شده72 ساعت بوده که هدف تدوین شده برای این قسمت 40 ساعت بوده که در هر 2 مورد عملکرد واحد آموزش فراتر از تعهدات بوده است . 

در پایان این جلسه سید اسعد احمدی مسئول آموزش  شرکت گاز استان کردستان اهداف و برنامه های سال 1401 را برای توانمندی سازی نیروی انسانی تشریح کرد. 

 
A+ A-