شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
برگزیدگان اولین رویداد گاز و رسانه در استان کردستان معرفی شدند
اختتامیه اولین رویداد گاز و رسانه در استان کردستان در روز دوشنبه مورخ شانزدهم اسفند ماه با حضور مهندس احمد فعله گری و روسای ستادی شرکت گاز استان کردستان ، مدیران ادارات و روسای روابط عمومی سازمان ها و حضور گسترده خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه در سالن آمفی تئاتر شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس فعله گری هدف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان را گسترش خدمات در تمام نقاط استان ذکر کرد و گفت : هر چند شرایط جغرافیایی و توپوگرافی کردستان ویژه و خاص است ولی با تمام این اوصاف تاکنون 32 شهر و یک هزار و 457 روستا در استان گازرسانی شده و برنامه ریزی گردیده تا پایان سال جاری تعداد 23 روستای دیگر به شبکه گاز وصل شوند.

وی ضریب نفوذ گاز در استان کردستان را بیش از 98 درصد عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی نود و هفت و نیم درصد می باشد و تا پایان سال جاری به 23 روستای دیگر استان گازرسانی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان، با اشاره به اینکه دیدگاه شرکت گاز بر مبنای حرکت جهادی است، ذکر کرد: ضرورت برگزاری این رویداد آموزشی و فرهنگ‌سازی در حوزه بهینه‌سازی مصرف و استفاده سودمند از گاز طبیعی است که در تلاش هستیم با ایجاد تعامل و همکاری توسط قلم توانایی خبرنگاران این مهم اطلاع‌رسانی شود.

فعله گری عنوان کرد: اولین رویداد گاز و رسانه با هدف ارتقاء هم افزایی بیشتر میان رسانه ها و شرکت گاز و ارتقاء خدمت رسانی این شرکت به مردم استان کردستان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان همکاری و همراهی رسانه ها را برای فرهنگ سازی در مصرف ایمن و صرفه جویی در مصرف  گاز را مهم و ارزشمند توصیف کرد.

وی مصرف بهینه گاز را یکی از موضوع‌های بسیار مهم در کشور عنوان کرد و گفت: در آذرماه امسال تاکنون حدود 40 درصد مصرف‌کنندگان استان در گروه کم‌مصرف‌ها که مشمول عدم افزایش نرخ می‌شوند، قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان، ادامه داد: 50 درصد مشترکان شرکت گاز استان کردستان جزء گروه مصرف کنندگان پله 4 تا 6 و 10 درصد در گروه پرمصرف‌ها قرار می گیرند که با رعایت اصول بهینه مصرف می تواند در پله های پایین تر مصرف قرار گیرند .

فعله‌گری به ارسال 268 اثر به رویداد گاز و رسانه اشاره کرد و گفت: 201 اثر در حوزه خبر، 6 اثر در حوزه مصاحبه، 10 اثر در حوزه عکس، 18 اثر در حوزه گزارش و 8 اثر در حوزه گزارش ویژه به این جشنواره فرستاده‌شده است.

فعله گری، موضوع‌ این رویداد را شامل صنعت گاز، انرژی پاک و در دسترس، گازرسانی به مناطق روستایی و صعب العبور و توسعه عدالت اجتماعی، مهاجرت معکوس و تثبیت جمعیت در روستاها، ایجاد اشتغال و رعایت ایمنی در مصرف گاز عنوان کرد و گفت: بیشترین آثار در این حوزه ها به رویداد گاز و رسانه ارسال ‌شده بود.

مدنی معاون خبر صدا وسیمای مرکز کردستان نیز در این مراسم تحقیق و پژوهش در تهیه خبرها و گزارش های خبری را مهم دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند روحیه همکاری و همدلی میان خبرنگاران و اصحاب رسانه با خدمتگزاران واقعی جامعه را افزایش دهد.

وی حرفه خبرنگاری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت : خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و خبرنگاران انسان‌های فرهیخته ای هستند که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه نقش اساسی دارند و خبرنگاران را به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند.

بر اساس رای هیات داوران در بخش ویژه عادل خلیلیان از رسانه ورزشی کردستان رتبه نخست، عدالت ناصری از خبرگزاری شبستان رتبه دوم، سارا فیضی از روزنامه صنعت رتبه سوم را کسب کردند و در این بخش زهره نادری مقدم هم از نشریه خبرکردستان شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش خبر هم با رای هیات دوران اثری شایسته رتبه اول نبود و شیرین مرادی از نشریه سپهر غرب و هژیر الله‌مرادی از روزنامه روژان به طور مشترک رتبه دوم و خبات ساعدی از ماهنامه کورده‌واری رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

با رای هیات داوران در بخش مصاحبه هم سروش حبیبی راد از خبرگزاری کُردپرس رتبه نخست و چنور صادقی از خبرگزاری ایرنا رتبه دوم را کسب کردند و در این بخش اثری حائز رتبه سوم نشد.

در بخش گزارش هم هیات داوران اثری را شایسته رتبه اول ندانستند، رتبه دوم مشترک در این بخش را وریا کرمی از خبرگزاری ایرنا و کلثوم مومنی از خبرگزاری صداو سیما کسب کردند و رتبه سوم به گلاره ظاهری از سایت کوردتودی رسید و مهوش رحیمی از سایت آفتاب دل هم در این بخش شایسته تقدیر شد.

برگزیدگان بخش فیلم این جشنواره هم متشکل از بهنام امیری، میدیا رحیمی و محدثه جعفری بود که به ترتیب حائز رتبه های اول تا سوم شدند و مرتضی یوسفی هم شایسته تقدیر در این بخش شد.

در بخش عکس هم بختیار صمدی از خبرگزاری فارس رتبه نخست، کیوان فیروزه‌ای از خبرگزاری تسنیم رتبه دوم، فرشید اردلان و الهام امی به طور مشترک رتبه سوم را به خود اختصاص دادند ، مصلح پیرخضران از خبرگزاری ایرنا و نوید صیدیمرادی هم از خبرگزاری آنا در این بخش شایسته تقدیر شد.

شرکت گاز کردستان از الناز حسینی از روزنامه کیمیای وطن، آرش مرادی از عصر آزادی، ژاله یوسفی نژاد از هفته نامه ئاوات، عادل پیرویسی از سایت کُرد تودی  ، گلاله فرهادی از روزنامه حسبان ، مسعود باتمانی از صداوسیمای مرکز کردستان و مهدی محرابی از خبرگزاری گازرسان به دلیل همکاری‌هایی که در طول سال با آنها داشتند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل بعمل آورد.

 
A+ A-