شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در نهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضوراستاندار کردستان ؛46 پروژه گازرسانی با اعتبار 42 میلیارد تومان در شهرستان بیجار بهره برداری و کلنگ زنی شد
روز پنجشنبه مصادف با بیست و یکم بهمن ماه 1400 ودر نهمین روز ازگرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، آقای زندیان نماینده مردم شریف شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ، مهندس ملکی معاون عمرانی استانداری کردستان ، فرماندارشهرستان بیجار ، مهندس احمد فعله گری مدیر شرکت گاز استان کردستان ، مدیران ادارات این شهرستان و حضور پرشور مردم انقلابی روستا ، مراسم افتتاحیه همزمان 28 پروژه‌ گازرسانی شرکت گاز استان به نمایندگی در روستای تکیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس فعله گری در آئین مراسم افتتاحیه پروژه های گازرسانی اظهارداشت : یکی از اصلی ترین پیش نیازهای حضور و زندگی در مناطق روستایی که باعث ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس به روستاها می شود، بحث تامین سوخت پاک و کم دردسر و کم هزینه است که گاز طبیعی توانسته این نقش حیاتی را به نحو مطلوب ایفاء کند.

وی افزود : به میمنت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران 13 روستا با 425 خانوار و 15 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان بیجاربه شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه این مراسم بیان داشت : با اتصال این 13 روستا به شبکه گاز طبیعی تعداد روستاهای گازدار شهرستان بیجار به 199 روستا رسید و عملیات گازرسانی در 3 روستای دیگر در حال انجام و 18 روستای دیگر نیز کلنگ زنی می شود و به این ترتیب تمام روستاهای قابل گازرسانی این شهرستان در آینده بسیار نزدیک زیر چتر گازرسانی خواهند رفت.

فعله گری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهرستان بیجار را 98 درصد اعلام کرد و اضافه کرد :ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی97 درصد است که با اتمام پروژه های در دست اقدام ضریب نفود گاز طبیعی در جمعیت روستایی به بیش از 99 درصد ارتقاء می یابد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد : در سال جاری برای گازدار کردن روستاها و صنایع بیش از 128 کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته و 1200 علمک نیز نصب شده که سرانه نصب هر علمک به بیش از 35 میلیون تومان رسیده است.

فعله گری در پایان سخنانش پروژه های کلنگ زنی این ایام را 18 پروژه روستایی ذکر کرد و گفت : برای اجرای این پروژه ها نیاز است 100 کیلومتر شبکه گذاری و 500 مورد علمک نصب گردد و هزینه اجرای آن بالغ بر 25 میلیارد تومان می شود که جمع کل هزینه پروژه های        بهره برداری شده و کلنگ زنی به 42 میلیارد تومان می رسد.

در ادامه این مراسم دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت : تمامی امکانات و پیشرفت های حاصله در ارائه خدمات به مناطق دور افتاده و محروم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و بایستی قدردان این نعمت ها بود و اکنون که گاز طبیعی به این نقطه از میهن اسلامی وارد شده نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و توسعه عدالت اجتماعی است و این مهم با همت مسئولان محترم کشوری و استانی و شهرستانی با شتاب خیلی عالی در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه سخنانش افزود : بنده وظیفه دارم به پاس این تلاش‌ها و زحمات و ارائه خدمات ارزنده، از مدیریت شرکت گاز استان کردستان جناب آقای مهندس فعله گری و تمامی کارکنان و عوامل اجرایی پروژه صمیمانه تقدیر و تشکر نمایم ، امیدوارم با همت شما عزیزان، در سال 1401 شاهد پایان گازرسانی به همه روستاهای باقی مانده در شهرستان باشیم و همه مردم عزیز و نجیب شهرستان بیجار گروس از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

در ادامه مراسم افتتاح پروژه های گاز رسانی ؛ زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر بیان داشت : شرکت گاز استان کردستان در راستای پیشبرد اهداف خود که گسترش شبکه های گاز رسانی است بسیار خوب و مطلوب عمل کرده است وضریب رضایت مردم از خدمات این شرکت در سطح بسیار بالایی قرار دارد که نشان از درایت و برنامه ریزی مدون در شرکت گاز استان کردستان است .

وی شرکت گازاستان کردستان را یکی از موفق ترین سازمان های استان ذکر کرد و گفت : قول شرکت گاز استان کردستان قول واقعی بوده و هر زمانی که مدیریت این شرکت برای گازرسانی به یک منطقه قول داده در همان سال قول خود را عملی کرده است که بارزترین آن همین گازرسانی به روستای تکیه است که در کوتاه ترین زمان ممکن عملی گردید و ما امروز به میمنت آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، شاهد بهره برداری از آن هستیم و این عملکرد درخشان جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

لازم به ذکر است در سال جاری 1750 مشترک جدید در شهرستان بیجار جذب شده و مجموع مشترکین این شهرستان به 34200 مورد رسیده است. 

 
A+ A-