شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
استاندار کردستان در افتتاح پروژه های گازرسانی شهرستان دیواندره؛شرکت گاز استان کرستان در زمینه خدمت رسانی و تحقق تعهدات سرآمد است
روز پنجشنبه مصادف با بیست و یکم بهمن ماه 1400 ودر نهمین روز ازگرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، مهندس ملکی معاون عمرانی استانداری کردستان ، فرماندارشهرستان دیواندره ، مهندس احمد فعله گری مدیر شرکت گاز استان کردستان ، مدیران ادارات این شهرستان و حضور پرشور مردم انقلابی روستا ، مراسم افتتاحیه همزمان 29 پروژه‌ گازرسانی شرکت گاز استان به نمایندگی در روستای کووس عنبر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس فعله گری در آئین مراسم افتتاحیه پروژه های گازرسانی اظهارداشت : منطقه سارال دیواندره سرمای استخوان سوزی دارد ودارای زمستان طولانی  و تامین سوخت برای اهالی این منطقه چالشی بوده که همیشه درگیر آن بودند که با شروع فصل زمستان تامین سوخت برای گرمایش ، مشکلات مردم را دو چندان می کرد .

وی افزود : به میمنت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران 9 روستا با 315 خانوار و 15 واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان دیواندره به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه این مراسم بیان داشت : با اتصال این 9 روستا به شبکه گاز طبیعی تعداد روستاهای گازدار شهرستان دیواندره به 154 مورد رسید و عملیات گازرسانی  در2 روستای دیگر در حال انجام و 4 روستای دیگرنیز به مناسبت این ایام مبارک عملیات اجرایی آن آغاز و کلنگ زنی می شود که با اتمام این طرح ها تعداد روستاهای گازدار به 160 مورد و ضریب نفوذ 100 درصد خواهد رسید.  

فعله گری ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهرستان دیواندره را بیش از 99 درصد اعلام کرد و اضافه کرد :ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 99 درصد که با اتمام پروژه های در دست اقدام ضریب نفود گاز طبیعی در جمعیت روستایی به 100 درصد ارتقاء می یابد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد : در سال جاری برای گازدار کردن روستاها و صنایع بیش از 83 کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته و 960 علمک نیز نصب شده که سرانه نصب هر علمک به بیش از34 میلیون تومان رسیده است و مجموع هزینه های پروژه های افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان دیواندره به 19 میلیارد تومان رسید.

فعله گری افزود: یکی از پروژه های زیر بنایی افتتاح شده در دهه مبارک فجر را ارتقای ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار ورودی شهرستان دیواندره از 20 هزار مترمکعب به 30 هزار متر مکعب ذکر کرد که باعث پایداری جریان گاز طبیعی در شهرها و روستاهای این شهرستان می شود.

در ادامه این آئین اهالی روستای کووس عنبر دیواندره ضمن اظهار خوشحالی از سفر استاندار کردستان، اعلام کردند که بعد از گذشت 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مقام عالی دولت برای اولین بار راهی این منطقه شده است.

یکی از اهالی روستا به نمایندگی از مردم، گفت: حضور دکتر زارعی کوشا را مایه خیر و برکت برای این منطقه می‌دانیم.

وی عنوان کرد: ما ضمن تقدیر از حضور استاندار کردستان و هیات همراه، امیدواریم که زمینه برای رفع مشکلات منطقه فراهم شود.

در ادامه این مراسم دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت : شرکت گاز استان کردستان به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی به روستاهای دوراز دسترس و مناطق مرزی و سردسیر را فراهم کرده است و امروز گازرسانی به منطقه سارال دیواندره نشان از تحقق تمامی تعهدات گازرسانی، با سبقت عملکرد اجرایی بر برنامه های پیش بینی شده دارد .

وی یادآور شد : گازرسانی به روستاها علاوه بر افزایش رفاه در این مناطق، منجر به ایجاد امید به زندگی و اشتغال زایی در روستاها شده و یکی از عوامل اصلی مهاجرت معکوس به حساب می آید.و این مهم با همت مسئولان محترم کشوری و استانی و شهرستانی با شتاب خیلی عالی در حال انجام است.

زارعی کوشا درادامه  آئین بیان داشت : شهرستان دیواندره به لحاظ برخورداری روستاهایش از نعمت گاز از میانگین کشوری و استانی بالاتر است، گفت: تا پایان سال 1401 گازرسانی به روستاهای این شهرستان با کلنگ زنی های امروز به پایان خواهد رسید.

استاندار کردستان افزود: در آینده نزدیک با حضور مجدد در شهرستان دیواندره از نزدیک مشکلات شهرستان را بررسی خواهم کرد.

وی ادامه داد: شاخص جمعیت بهره بردار از گاز در شهرستان دیواندره به 99 درصد رسیده که نسبت به میانگین کشوری و استانی بالاتر بوده است و با مشاهده این عملکرد درخشان شرکت گاز استان کرستان در زمینه خدمت رسانی سرآمد است و این امر نتیجه مدیریت بسیار خوب و تلاش بی وقفه کارکنان و عوامل اجرایی این شرکت است.

لازم به ذکر است در سال جاری   987 مشترک جدید در شهرستان دیواندره جذب شده و مجموع مشترکین این شهرستان به  تفکیک 13197 مورد ساکن شهرها و 14177 مورد ساکن روستا هستند.

 
A+ A-