شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور استاندار کردستان ؛31 طرح گازرسانی در شهرستان سقز با اعتبار46 میلیارد تومان به بهره برداری و کلنگ زنی شد
در روز سه شنبه مورخ نوزدهم بهمن ماه سال جاری و در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، مهندس ملکی معاون عمرانی ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، فرماندار شهرستان سقز و مدیران ادارات این شهرستان 31 طرح گازرسانی به نیابت در ایستگاه سی جی اس دوم شهرستان سقز به بهره برداری و کلنگ زنی گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس فعله گری در آئین بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت :  شهرستان سقز با بالا رفتن تعداد مشترکین در شهرها و روستاها و افزایش مصرف گاز طبیعی نیاز مبرم داشت که ایستگاه تقلیل فشار دوم این شهرستان برای تقویت شبکه های گازرسانی در سطح شهرستان و تامین انرژی مداوم برای کارخانه آهن اسفنجی احداث گردد.

 وی افزود :به منظور تحقق اهداف استراتژیک شرکت گاز استان کردستان و با هماهنگی های صورت گرفته با مدیران بالادستی شرکت ملی گاز ایران مجوز انشعاب گیری از خط 56 اینچ نهم سراسری دریافت گردید و با تلاش و همت کارکنان و عوامل اجرایی و همکاری منطقه 8 عملیات انتقال گاز این پروژه زیر بنایی به سرانجام رسید و امروز به میمنت گرامیداشت آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه توضیحاتش در مورد سایر پروژه های افتتاح شده شهرستان سقز گفت : همزمان با این طرح ، گازرسانی به 6 روستا نیز به بهره برداری می رسد و با افتتاح گازرسانی به این 6 روستا، شمار روستاهای برخوردار از گاز طبیعی شهرستان سقز به 245 روستا افزایش یافت.  

 وی میزان اعتبارات هزینه شده برای گازرسانی به 6 روستا را 8 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود  :برای گازرسانی به 6  روستای مذکور در مجموع بیش از 41  هزار متر شبکه گذاری در سایزهای مختلف لوله های پلی اتیلن اجرا و تعداد 494  علمک نصب  شده است .

 مدیر عامل شرکت گاز در ادامه گفت: در این ایام مبارک تعداد 18 واحد تولیدی و صنعتی شهرستان سقز به بهره برداری رسید و تعداد پروژه های صنعتی دهه مبارک با احتساب ایستگاه سی جی اس به 19 طرح افتتاح شده ، می رسد. 

 فعله گری هزیئه صرف شده برای ایستگاه و 18 واحد تولیدی و صنعتی را 24 میلیارد تومان ذکر کرد .

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد طرح های گازرسانی که عملیات اجرایی آن ها آغاز  می شود بیان داشت : عملیات اجرایی گازرسانی به 6 روستا با متراژ 30 هزار متر شبکه گذاری و تحت پوشش قرار دادن 201 خانوار و اعتبار 14 میلیارد تومان از دیگر پروژه های این ایام می باشد.

 در این آئین و همزمان با در مدار قرار گرفتن ایستگاه سی جی اس شهرستان ، سقز دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت : با در مدار قرار گرفتن ایستگاه تقلیل فشار شهرستان سقز ، ظرفیت بسیار مناسبی برای تقویت شبکه های گازرسانی شهری و روستایی این شهرستان ایجاد شده که هم مشترکین خانگی می توانند تا سال های متمادی از لحاظ تامین انرژی آسوده خاطر باشند و هم بستر بسیار مناسبی برای بهره مندی صنایع از انرژی پاک و مطمئن حاصل شده است .

 استاندار کردستان به شرایط ویژه و خاص استان کردستان اشاره کرد و بیان داشت : اجرای پروژه های گازرسانی در این استان با توجه به کوهستانی بودن ، دارا بودن مسیرهای تردد پر پیچ و خم و شیب دار ، دره های عمیق و رودخانه های پر آب اجرای پروژه های گاز رسانی را با دشواری روبرو می کند .

 دکتر رارعی کوشا در پایان عملکرد شرکت گاز استان کردستان را ستودنی یاد کرد و گفت : با مشاهده توسعه و گسترش شبکه های گازرسانی در شهرها و روستاها ، غملکرد درخشان شرکت گاز استان کردستان نمایان است و این همه رشد و توسعه برای پایداری جریان گاز طبیعی و تامین انرژی جای تقدیر دارد و من به نوبه از مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی پروژه های گازرسانی تقدیر و تشکر می نمایم.

گفتنی است شهرستان سقز دارای 77 هزار و 250 مشترک است که 16 هزار و 800 مورد ساکن روستا هستند.       

 
A+ A-