شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد:در دهه فجر امسال 228 پروژه گازرسانی روستایی وصنعتی با اعتباری بالغ بر 177 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان خبر داد: در دهه فجر امسال 228 پروژه گازرسانی روستایی وصنعتی با اعتباری بالغ بر 177 میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری ضمن تبریک به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی روستایی را این چنین اعلام کرد: در دهه مبارک فجر اهالی 45 روستای تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند و تعداد 35 پروژه روستایی نیز عملیات اجرایی آن ها آغاز و کلنگ زنی می شود .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای قابل افتتاح هر شهرستان را به تفکیک این گونه گزارش داد : شهرستان بانه 2 روستا با 142 خانوار و 2 شهرک شهری ، دیواندره 9 روستا با   402 خانوار ،  سقز 6 روستا با 264 خانوار ، سنندج 8 روستا با1101 خانوار ، قروه 2 روستا با 24 خانوار ، بیجار 13 روستا با 425 خانوار کامیاران 5 روستا با 144  خانوار  روستای ایام الله دهه فجر را جشن می گیرند .  

وی خاطر نشان کرد : با افتتاح طرح های گازرسانی روستایی در این ایام مبارک تعداد 2502 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار می گیرند.

وی افزود : تعداد پروژه های کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی در بخش روستایی 35 مورد می باشد که پیش بینی می گردد تعداد 994 خانوار روستای در آینده ی نزدیک به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل گردند.

مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد روستاهای کلنگ زنی هر شهرستان را به تفکیک این گونه تشریح کرد :شهرستان بانه با 3 روستا و 28 خانوار ، دیواندره 4 روستا با  64 خانوار ، سقز  6 روستا با 201 خانوار ، سنندج 12 روستا با  349  خانوار و یک پروژه ایمنی ،  سروآباد 3 روستا با 46 خانوار و مریوان 7  روستا با  306خانوار عملیات اجرایی گازرسانی آن ها به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز حواهید گردید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان این نوید را به مردم شریف و نجیب استان کردستان داد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن سایر روستاهای که امکان گاز رسانی به آنها میسر است ، را عملیاتی نماید.

احمد فعله گری با اشاره به اینکه عملیات گازرسانی به روستاها در استان کردستان با سایر استان ها متفاوت است اظهار داشت : روستاهای باقیمانده از نقاط اصلی خطوط انتقال گاز بسیار فاصله داشته و اغلب دارای مسیری طولانی و صعب العبور می باشد و این امر سبب می گردد اجرای عملیات گازرسانی به روستاها با سختی ها و دشواری های فراوانی روبرو گردد ولی شرکت گاز استان کردستان با تلاش مضاعف سعی دارد تا پایان سال 1401تمام روستاهای واجدشرایط را از نعمت گاز طبیعی برخوردار نماید.

فعله گری در پایان سخنان جمع کل اعتبارات هزینه شده و قابل پیش بینی را این گونه تشریح کرد : جمع کل اعتبارات هزینه شده در قسمت پروژه های روستایی 61 میلیارد تومان و برای گازرسانی به 133 واحد صنعتی و 14 پروژه زیربنایی و مقاوم سازی اعتباری بالغ بر 48 میلیارد تومان و برای 36 پروژه کلنگ زنی   68 میلیارد تومان اعلام کرد.

لازم به ذکر است برای گاز رسانی به 45 پروژه روستایی افتتاح شده بیش از 260 هزار متر شبکه گذاری صورت گرفته و 1643 علمک نیز نصب شده است. 

 
A+ A-