شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه ستاد بحران استان با حضور وزیر محترم کشور؛با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان در هیچ جای استان قطعی گاز گزارش نگردید
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری شامگاه روز سه‌شنبه مورخ پنجم بهمن ماه در جلسه ستاد پیشگیری از بحران استان کردستان که با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری برگزار شد اظهار داشت: با تلاش و همت کارکنان شرکت گاز استان کردستان در هیچ جای از استان قطعی گازطبیعی گزارش نگردید.

فعله گری افزود: در حالیکه بارش برف سنگین تمامی سازمان های خدمت رسان را غافگیر کرده بود و به علت بارش فراوان و قطع ارتباط ،  تردد بین تعدادی از روستاهای استان کردستان غیر ممکن بود ولی تمامی تاسیسات ،  تجهیزات و نیروی های امدادی برای خدمت رسانی به مشترکین در آمادگی کامل بودند .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گزارشی از مصرف کل استان ارائه داد و اظهار داشت : به واسطه ماندگاری سرما ، افت شدید دما و یخبندان ،  مصرف گاز طبیعی رکورد شکنی کرد و  مصرف روزانه کل استان در چند روز مد نظر ازمرز 15 میلیون متر مکعب فراتر رفت و افزایش 30 تا 35 درصدی را نشان داد  .

وی با اشاره به آمادگی نیروی های امدادی در شهرها و گازبان ها در روستاها اضافه کرد: در مدتی که سرما و یخبندان براستان حاکم بود بیش از 580 نفر در قالب گروه های امداد ، تعمیراتی و گازبانی جهت نگهداری تاسیسات و پایداری جریان گاز بصورت شبانه روزی حضور داشتند  و به تعداد 1134 پیام امدادی گاز پاسخگویی عملیاتی داشتنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه یادآور شد : در حالیکه سرمای هوا تا منفی 30 درجه سانتیگراد کاهش یافته بود و عملا هیچ پروژه ای قابلیت فعالیت نداشت ، کارکنان خستگی ناپذیر شرکت گاز استان کردستان و منطقه 8 عملیات انتقال گاز ، نصب و استقرار ایستگاه دوم سی جی اس (تقلیل فشار گاز) شهرستان سقز با ظرفیت 20000 مترمکعب برای تامین گاز مورد نیاز این شهرستان را همراه با اجرای 2 کیلومتر خط تغذیه 12 اینج راه اندازی و در مدار مصرف قراردادند .

فعله گری در مورد ارائه خدمات به مشترکین در هنگام قطع گاز در این مدت اظهار داشت : در هنگام سرمای شدید تعدادی از رگلاتورها با یخ زدگی مواجه می شوند و در مدت سرمای چند روز اخیربا از کارافتادن رگلاتور و تماس مشترکین با سامانه 194 اکیپ عملیاتی امداد و تعمیرات شرکت گاز استان در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حاضر و نسبت به تعویض رگلاتورو برقراری جریان گاز طبیعی اقدام می کردند ، ضمن اینکه تعمیرات و تعویض برخی قطعات ایستگاه های ورودی شهرها برای استمرار جریان گاز بصورت روزانه انجام می گردید.

وی در ادامه سخنانش ضمن شکرگذاری بابت نزول و بارش برف به درگاه خداوند اضافه کرد : از تلاش مضاعف و چند برابری کارکنان زحمت کش شرکت گاز استان کردستان در تمام بخش ها برای ارائه خدمات مستمر و مداوم به مشترکین عزیز، کمال تقدیر و تشکر را دارم .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان سخنانش را این گونه به پایان برد : در استان کردستان بیش از 580 هزار مشترک در 32 شهر و 1440 روستا تحت پوشش گاز طبیعی بوده و ضریب نفوذ در جمعیت شهری 100 و در جمعیت روستای 97 درصد می باشد.

در ادامه این نشست کامل کریمیان فرماندار شهرستان سقز ضمن تشکر از زحمات شرکت گازاستان و ناحیه گازرسانی سقز گفت : یکی از اقدامات ارزنده و بسیار عالی شرکت گاز استان کردستان برای جلوگیری از افت فشار گاز ، راه اندازی ایستگاه سی جی اس دوم شهرستان سقز است که باعث گردید وضعیت شبکه های گازطبیعی در شهرها و روستاهای حومه این شهرستان با ثبات بسیار خوب روبرو باشد و مردم در کنار گرمای آرام بخش گاز طبیعی از گزند سرما در امان باشند.

در ادامه این جلسه دکتروحیدی وزیر کشور با اشاره به برودت هوا و عدم قطعی گاز در شرایط سخت بارش سنگین برف، افزود: هر چند در نقطه از استان کردستان دمای هوا به پایین تر از منفی 30 درجه رسید و سرما و یخبندان شدید حاکم گردید ، گاز مشترکین قطع نشد و اگر قطعی هایی به واسطه یخ زدگی رگلاتوراتفاق افتاد  با حضورسریع اکیپ های شرکت گاز به مدار مصرف بازگشتند که تلاش کارکنان شرکت گاز استان کردستان در راستای ارائه خدمات مستمر قابل تقدیر است.

وی از همه مسوولان به ویژه استاندار کردستان برای تدبیر و عملکرد خوب در راستای مدیریت بحران تقدیر کرد و ادامه داد: مسوولان و دستگاه ها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا غمی بر چهره مردم ننشیند.

 
A+ A-