شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه مدیریت بحران ؛تمامی تاسیسات و تجهیزات و نیروی های امدادی برای خدمت رسانی به مشترکین در آمادگی کامل هستند
در روزدوشنبه به علت بارش فراوان برف و قطع ارتباط تردد بین تعدادی از روستاهای استان کردستان و بررسی نحوه خدمت رسانی جلسه مدیریت بحران با حضور مهندس احمد فعله گری و اعضای کمیته مدیریت بحران در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در این جلسه گفت : تمامی تاسیسات و تجهیزات و نیروی های امدادی برای خدمت رسانی به مشترکین در آمادگی کامل هستند و شرایط برای خدمت رسانی مستمرو مطمئن فراهم است.

وی افزود : با استقرارتوده هوای سرد و همچنین بارش برف و باران در استان و اکثر نقاط کشور، در چند روز اخیر و روزهای آتی  دمای هوای استان کاهش خواهد یافت به همین از مردم شریف و نجیب استان  تقاضا داریم با ادامه همکاری در استفاده ایمن و مناسب گاز طبیعی نهایت صرفه جویی را داشته باشند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه گزارشی از مصرف کل استان ارائه داد و اظهار داشت :  مصرف روزانه کل استان در چند روز اخیر ازمرز 15 میلیون متر مکعب فراتر رفته است که در مدت 24 ساعت گذشته سقز با مصرف 1 میلیون و 700 هزار دومین مصرف کننده استان  و مصرف شهر بانه با 1 میلیون و 450 ودرهمین مدت مصرف شهر دیواندره  600 هزار مترمکعب بوده است .

فعله گری در مورد ایستگاه دوم سی جی اس شهرستان بیان داشت :  شبکه تغذیه ایستگاه سی جی اس  دوم سقز به اتمام رسیده و آماده تزریق گاز و تاین می باشد و با فراهم شدن شرایط درچند روز آتی در مدارمصرف قرار می گیرد.

وی در ادامه سخنانش ضمن شکرگذاری بابت نزول و بارش برف به درگاه  خداوند اضافه کرد : از تلاش مضاعف و چند برابری کارکنان زحمت کش شرکت گاز استان کردستان در تمام بخش ها برای ارائه خدمات مستمر و مداوم به مشترکین عزیز، کمال تقدیر و تشکر را دارم و درخواست می گردد دسترسی به ایستگاه ها مد نظر ویژه قرار گیرد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به فشار مناسب و آرایش خطوط اشاره کرد و گفت : در حال حاضر وضعیت فشار شبکه و  خطوط  مطلوب بوده ولی پیش بینی می گردد در چند روز آینده با سرد شدن هوا و ماندگاری آن ، ذخایر خطوط با افزایش مصرف رو به کاهش حرکت نماید که مردم بایستی در مصرف گاز طبیعی رعایت حداکثری در مصرف بهینه را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در رابطه با مدیریت مصرف گاز طبیعی در سازمان های دولتی استان نیز افزود: روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز کار و خاموش کردن آنها یک ساعت قبل از پایان کار، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل ، انجام معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نظیر نصب سامانه پایش هوشمند موتورخانه باید در ادارات مدنظر باشد.

وی اضافه کرد: رعایت دمای رفاه 18 الی 21 درجه سانتیگراد ، کاهش دمای منزل را با پوشیدن لباس‌های گرم و مناسب، نصب پنجره‌های دو جداره، استفاده از پرده‌های ضخیم، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، پوشاندن دریچه های کولر ، عایق کاری موتورخانه‌ها و استفاده نکردن از شومینه به علت بازدهی و ایمنی پایین را از ساده‌ترین راهکار‌های صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دانست.

فعله گری تصریح کرد: اگر مردم تنها یک درجه وسایل گرمایشی خود را کمتر کنند 5 تا 6 درصد در مصرف گازطبیعی صرفه‌جویی می‌شود.

فعله گری یادآور شد : طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی در موتورخانه های منازل مسکونی و تجاری  مشترک رایگان بوده و هزینه‌های بهینه‌سازی موتورخانه شامل تنظیم مشعل‌های موتورخانه، نصب رسوب گیر وعایق کاری پس از انجام اصلاحات به وسیله شرکت‌های مجری و کنترل‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان  گفت: همکاران ما با آمادگی کامل به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا امکان بهره مندی پایدار از نعمت گاز را تا پایان فصل سرما برای همه مشترکان فراهم سازند.

 
A+ A-