شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛تسریع در گازرسانی به روستاها اولویت شرکت گاز کردستان است
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: روند شتابان گازرسانی به روستاها اولویت شرکت گاز کردستان است.

به گزارش روابط عمومی شزکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در مورد آخرین وضعیت گازرسانی روستایی در استان گفت: هم اکنون گازرسانی در بسیاری از نقاط استان در دست اجراست و توسعه گازرسانی به روستاها نیز در دستور کار قرار داده شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه اولویت اصلی گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار اظهار داشت : استان کردستان دارای 1596 روستاست که از قابلیت گازرسانی برخوردارست که تا پایان مهرماه 1425 مورد گازدار شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در 98 روستا عملیات گازرسانی در حال اجراء بوده که امید است تا پایان سال جاری تعدادی زیادی از این روستاها گازدار شوند .

فعله گری با اشاره به  اینکه روستاهای باقیمانده دارای دشواری های زیادی است اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن کردستان ،روستاهای این استان در داخل کوهپایه ها ، مناطق مرتفع و فاقد راه ارتباطی مناسبی قرار گرفته و این شرکت برای اجرای عملیات گازرسانی مجبور است از جاده های ناهموار عبور کرده و برای امکان پذیر شده عبور و مرور چندین متر از جاده را تعریض نماید که باعث افزایش هزینه ها برای مسطح کردن ، خاک برداری و تهیه خاک مناسب برای بستر لوله های گاز می شود.

مهندس احمد فعله گری ، همچنین ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی استان کردستان را درحال حاضر   نود و شش و نیم درصد اعلام کرد.

وی همچنین اعلام کرد؛ استان کردستان 33 شهر دارد که اکنون ساکنان 32 شهر آن از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش اظهار کرد: با افتتاح پروژه های گاز رسانی روستایی در هفته بسیج و ایام الله مبارک دهه فجر سال جاری ضریب نفوذپذیری گاز در جمعیت روستایی با افزایش روبرو شده و به 98 درصد خواهدرسید.

 
A+ A-