شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛درحین بازدید از پروژه های فعال شهر شویشه شهرستان سنندج مشکلات وچالش های این حوزه را بررسی کردند
در روزشنبه مورخ هشتم آبان ماه سال جاری احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از روسای ستادی از پروژه های فعال شهر شویشه شهرستان سنندج بازدید بعمل آوردند.

 احمد فعله گری در این بازدید در مورد توسعه گازرسانی بخش روستایی شهرستان سنندج چنین گفت: این شهرستان دارای  195 روستاست که از قابلیت گازرسانی برخوردارست که تاکنون امکانات بهره مندی 168 روستا از نعمت گازطبیعی فراهم گردیده  و عملیات گازرسانی در 12 روستا در حال اجراء بوده و کارهای مطالعاتی برای 15 روستای باقیمانده در دست اقدام می باشد.

وی افزود: شرایط توپوگرافی و ویژه منطقه شهر شویشه بخش کلاترزان که کوهستان های رفیع و مسیر تردد آن پیچ در پیچ و دارای شیب های تند است و زمین مسیر عبور لوله های گاز از جنس سنگ بسیار محکم بوده که عملیات حفاری برای دفن لوله های گاز را با دشواری های فراوانی روبرو ساخته که مشابه آن کمتر در جاهای دیگر ایران مشاهده می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد پروژه ها فعال شهر شویشه شهرستان سنندج اظهار داشت: پروژه های فعال شهر شویشه شهرستان سنندج در سه مجتمع اصلی در حال فعالیت است که می توان به گازرسانی به مجتمع میانه اشاره کرد که کل این پروژه 45 هزار و 848 متر می باشد که تاکنون 15 هزار و 498 متر از آن اجراء شده و پیش بینی می گردد 735 علمک در این مجتمع روستایی نصب گردد.

وی یادآور شد: این مجتمع روستایی شامل 5 روستای دریله ، بنه دار ، میانه ، زونج ، باقل آباد و 17 واحد صنعتی می گردد.

وی تصریح کرد: برای اتمام پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی سفید بن  که شامل روستاهای دانیکش ، سفید بن ، نجی ، سالیان  و خواشت که متراژ کل شبکه 32 هزار و 630 متر است که تاکنون 11 هزار متر لوله گذاری در این مسیر صعب العبور صورت گرفته و پیش بینی می گردد275 عدد علمک در آن نصب گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه بازدید در مورد گازرسانی مجتمع روستایی گلیه چنین گفت: این مجتمع شامل 4 روستای سورکول ، نیزل ، بیدره، روستای گلیه و 10 واحد صنعتی بوده و پیش بینی می گردد 6 هزار و 164 متر لوله گذاری انجام گیرد که تاکنون در این مجتمع روستایی  2 هزار و 232 متر لوله گذاری اجراء شده است و پیش بینی می گردد  331 مورد علمک نصب گردد .

در حین این بازدید جلسه ای در دفتر نظارت شهر شویشه با 3 پیمانکار مجری برگزار گردید که مهمترین مشکلات این پیمانکاران بالارفتن دستمزد عوامل اجرایی ، افزایش قیمت لوازم یدکی ، گرانی بیش از اندازه اجاره بیل مکانیکی و تجهیزات مورد نیاز پروژه ها ، برآورد تهیه خاک سرندی ، جاده دسترسی و توقف پروژه در اثر اعتراضات معارضین ذکر گردید که مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و روسای همراه قول مساعد دادند که مشکلات را در اسرع وقت حل نمایند.

 
A+ A-