شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان؛در شش ماهه اول سال 1400 حدود 5 هزار علمک در سطح استان کردستان نصب شده است
مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف دولت در گازرسانی به مناطق بی‌بهره از گاز طبیعی و رفع محرومیت از این مناطق، پروژه های گازرسانی با جدیت در حال اجراست، افزود: طی شش ماهه اول سال 1400 بیش از 400 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان اجرا شده و تعداد 4941 مورد علمک نیز نصب شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری وی وضعیت اجرای پروژه‌های گازرسانی استان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: هم اکنون عملیات گازرسانی در سراسر استان در حال اجراست و نزدیک به 100 روستا تحت پوشش این عملیات قرار دارند و تاکنون 1425 روستا نیز تحت پوشش گازطبیعی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اضافه کرد: رساندن سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی به روستاهایی که سرمای سخت و استخوان سوزی دارند، با کاستن از هزینه‌های تامین انرژی این خانوارها، نقش موثری در محرومیت زدایی و ایجاد رضایت‌مندی دارد.

فعله گری کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها را یکی دیگر از آثار مثبت گازرسانی به روستاها دانست و گفت: علاوه بر این که گازرسانی به روستاهای استان از جنبه زیست محیطی نیز حائز اهمیت است زیرا نقش بسیار زیادی در حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های زیبا استان ایفا می‌کند در ضمن موجب پایداری سکونت روستانشینان نیز می گردد.

وی یادآور گردید : در شش ماهه اول سال جاری 4 هزار و 941 مورد علمک نصب شده است که 1675 مورد در شهرها و 3183 مورد در سطح روستاها و 83 مورد نصب علمک در مناطق صنعتی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زادیی ها تصریح کرد: بر همین اساس سیاست گذاری این شرکت در زمینه توسعه گاز رسانی، افزایش سهم گازطبیعی در بخش صنعتی استان و جایگزین کردن آن به جای سایر حاملهای انرژی است تا با تقویت بخش صنعت که افزایش سطح تولید را به همراه دارد، زمینه های رشد اشتغال نیز فراهم شود.

 
A+ A-