شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در بیست و دومین جلسه گازرسانی به واحدهای صنعتی ؛شرکت گاز کردستان درسال جاری گازرسانی به بیش از 157واحد تولیدی و صنعتی را نهایی نموده است
بیست و دومین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان های عضو کارگروه شامل استانداری ، جهادکشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت ، شرکت شهرک های صنعتی و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان در روز دوشنبه مورخ نوزدهم مهرماه برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: ناگفته نماند که منابع عظیم گاز ایران می‌تواند در تحقق اهداف استراتژیک اقتصاد ملی و اصلاح اقتصادی کشور نقش‌آفرینی نماید وایران می‌تواند در چارچوب اهداف بنیادی خود نقش مؤثری را در مدیریت انرژی منطقه ایفا نموده و از تمام زوایا به اهمیت راهبردی انرژی گاز و جریان ژئوپلیتیک انرژی (گاز) بپردازد.

 وی افزود :با در نظر گرفتن جایگاه و نقش راهبردی منابع عظیم گاز در سیاست‌های کلان اقتصادی، این صنعت قادر خواهد بود در صف ارکان اصلی و اساسی توسعه و رشد واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد و این نقش در استان کردستان نیز موجب تامین پایدار انرژی برای صنایع شده است.

 فعله گری یادآور شد: در استان کردستان 1608 واحد صنعتی و تولیدی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از 52 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت ، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تا کنون  818  واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اندکه 157 مورد آن درسال جاری اتفاق افتاده است .

 مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بر روند اجرای مصوبات شورای اقتصاد تاکید کرد و ادامه داد : با گازرسانی به تعداد  818  واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد ، 586 کیلومتر شبکه گذاری و 900 میلیارد ریال هزینه صرف گردیده است .

 وی تاکید کرد: شرکت گاز استان کردستان پروژه ها را به گونه ای طراحی می کند که بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی ، صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنایع این گونه تشریح کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع 52 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کنند که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا نوزدهم مهرماه ماه سال جاری حدود 44  میلیون لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که در مجموع از لحاظ تعداد 51 درصد از صنایع را شامل می گردد ولی از لحاظ مصرف 84 درصد از حجم جایگزینی را در برمی گیرد که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش در مورد فرارسیدن فصل سرما و اولویت قرار گرفتن تامین گاز منازل مسکونی گفت  : در فصل سرد سال که میزان مصرف منازل مسکونی افزایش می یابد اولویت اصلی و اساسی شرکت گاز استان کردستان تامین گاز مصرفی منازل مسکونی است و این شرکت انتظار دارد ادارات و واحدهای صنعتی پر مصرف در این ماه های سرد پیش رو با بهینه کردن مصرف و ذخیره سازی سوخت دوم ، شرکت گاز استان کردستان را در ارائه خدمات مستمر یاری دهند  . 

 در ادامه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارش خود را در مورد روند پیشرفت مصوبات شورای اقتصاد در گازرسانی به صنایع استان به اعضای کارگروه ارائه دادند.

 در ادامه جلسه اعضای کارگروه برای بهبود و پیشرفت اقدامات شرایط گازرسانی به صنایع باقیمانده که از لحاظ مصرف دارای سطح پایین تری و از لحاظ مسافت دورتر از شبکه های گازرسانی هستند و برای اجرای این تعداد نیاز است هزینه های زیادی صرف گردد پیشنهادات خود را ارائه دادند.

 
A+ A-