شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی؛توسعه پایدار شبکه های گازرسانی در سایه رعایت اصول ایمنی و آتش نشانی امکان پذیر است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان توسعه پایدار از طریق نگاهی سیستماتیک و مرتبط با عوامل مختلف بهداشت، ایمنی و محیط زیست در زندگی انسان را ضروری دانست و رشد و توسعه همه جانبه سازمان ها را در سایه رعایت الزامات HSE از اهم واجبات ذکر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان فعله گری در مورد اهمیت الزامات HSE  چنین گفت : نگرش به الزامات HSE ، استراتژی به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محیط زیست و افزایش اثرات مطلوب آنها با تأمین ایمنی همه جانبه تمام کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تاسیسات، به صفر رساندن حوادث و آسیب ها از طریق حذف شرایط ناایمن و ارتقای سلامت افراد، ایمنی و محیط زیست در تمام سطوح سازمان است.

فعله گری در بخش دیگر از سخنان خود آموزش را رکن اساسی در بهبود رعایت اصول و قوائد ایمنی در اجرای پروژه های گازرسانی دانست و یاد آور شد: شرکت گاز استان کردستان در سال جاری 16500 نفر ساعت آموزش HSE  برای کارکنان و عوامل پیمانکاری داشته است. همچنین مجموع آموزش برگزار شده در بخش های بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل برای مشترکین  این شرکت در شش ماهه اول سال جاری  برابر با 5 هزار و 200نفر ساعت بوده است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان مهمترین اقدام های انجام شده در حوزه ایمنی و آتش نشانی را این گونه تشریح کرد : بازرسی سیستم های اعلان حریق به تعداد 57 مورد ، شارژ 912کپسول های اطفاء حریق و 1796 بار بازدید ، برگزاری جلسات TBM  ، 2254 ، ممیزی ایستگاه های سی جی اس و تی بی اس به تعداد 1638 ، ممیزی ساختمان های اداری 161 مورد ،پروانه های کار صادر شده 20370 مورد ، برگزاری جلسات 205 مورد ،  برگزاری  13 مورد رزمایش واکنش در شرایط اضطراری در سال  1399 و 9 رزمایش در شش ماهه اول سال 1400 در سطح 1 و 2 ، تعداد 360 مورد بوسنجی های انجام شده در 6 ماهه اول سال 1400 و در سال 1399 تعداد 720 مورد بوده است.

وی در پایان سخنان خود عنوان کرد : در سال 1399 و شش ماهه اول سال جاری هیچگونه فوت در اثر حادثه ناشی از کار در کارگاه تحت کنترل و نظارت شرکت گاز استان کردستان رخ نداده است و این امر نشان از نهادینه شدن شاخص های HSE در رفتار و کردار پرسنل و عوامل اجرایی دارد .

لازم به ذکر است در جلسه ای که به مناسبت گرامیداشت هفته ایمنی و آتش نشانی در روز چهارشنبه مورخ چهاردهم مهر ماه برگزار گردید از تعدادی از فعالان و کارکنان حوزه HSE تقدیر شد .

 
A+ A-