شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
بازدید از روند اجرای گازرسانی به مجتمع روستایی گلیه مریوان
با پیمودن مسیر سخت و صعب العبور و شیب دار گازرسانی به این مجتمع عمق تلاش و فداکاری کارکنان و عوامل اجرایی پروژه های گازرسانی شرکت گاز استان کردستان روشن گردید که در این هوای گرم و طاقت فرسا و در راس کوه ها و گذرگاه های خطرناک به چه مشقتی کار لوله گذاری صورت می گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در مورد وضعیت گازرسانی در مناطق مرزی گفت : در گذشته‌های دورتر دسترسی به گاز برای روستاها غیرقابل تصور بود، آن هم روستانشینان مرزی کشور که با بریدن شاخه‌های درختان، اجاق‌های خانه‌هاشان را روشن نگه می‌داشتند. مردم این مناطق تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سوخت مورد نیاز خود را با قطع درختان تامین می‌کردند و هیزم جمع کردن در جنگل‌ها با آن همه سختی و مشقت کار هر روزشان بود. پس از آن نیز نفت سفید سوخت خانه‌ها شد، اما با تاسیس شرکت گاز استان کردستان و اجرای پروژه‌های عظیم گازرسانی، شعله‌های آبی گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های مردم روستاها شد.

 وی افزود : به‌راستی هدف گازرسانی به سخت‌گذرترین نقاط استان کردستان که جزء دشوارترین نقاط کشور نیز می باشد همتی مضاعف می‌خواهد که این هدف با تلاش کارکنان شرکت گاز استان کردستان محقق شده است.

 فعله گری گازرسانی را مسبب افزایش تولید ملی دانست و بیان داشت : روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کندخدمت‌رسانی بدون منت به مردم موجب افزایش سطح رفاه و آسایش آنان می‌شود و احساس رضایت‌شان را افزایش می‌دهد بنابراین هر اقدامی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های خدمت‌رسان برای ارتقای آسایش و رفاه مردم ستودنی است.

 فعله گری در مورد پروژه های فعال شهرستان مرزی مریوان اینگونه توضیح داد : اکنون عملیات گازرسانی به چهار مجتمع روستایی شامل 17 روستا در این شهرستان در حال اجراست که نشان از عزم راسخ مجموعه شرکت گاز استان برای بهره مندی و تحت پوشش قرار دادن تمامی مناطق محروم و دور از امکانات از نعمت گاز طبیعی دارد .

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد آخرین وضعیت گازرسانی بخش روستایی در شهرستان مریوان چنین گفت: شهرستان مریوان داری 151 روستاست که تعداد 139 روستا از قابلیت گازرسانی برخوردارست که در حال 115 مورد گازدار بوده و عملیات گازرسانی در 17 روستا در جریان است و  7 روستای دیگر در دست طراحی می باشد.

 وی خاطر نشان کرد : در سال جاری 9 واحد صنعتی هم در شهرستان مریوان به شبکه سراسری گازطبیعی متصل می گردد.

 فعله گری در مورد گازرسانی به مجتمع گلیه شهرستان مریوان اظهار داشت : گازرسانی به مجتمع روستایی گلیه شامل گازرسانی به 4 روستای سورکول ، نیزل ، بیدره و گلیه می شود.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ارائه خدمات به مردم غیور مناطق مرزی را ارزنده دانست و اضافه کرد : برای برای اتمام این پروژه نیاز است 22 هزار و 170 متر لوله گذاری صورت گیرد که تاکنون 4 هزار و 700 متر آن اجراء شده است .

 پس از اتمام خط تغذیه بین روستایی در شرایط سخت و صعب العبور و لوله گذاری داخل روستا پیش بینی می شود 313 علمک نصب گردد.

 
A+ A-