شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
برگزاری مانور آمادگی مقابله با حوادث طبیعی از جمله رانش زمین ، آتش سوزی و...در تاسیسات گازرسانی شهرستان سنندج
روز دوشنبه مورخ بیست و هشتم تیرماه سال جاری مانور مقابله با بلایای طبیعی سطح B در محدوده ضلع جنوبی فرودگاه سنندج و با شرکت واحدهای امور بهره برداری ، حراست ، HSE، امور مالی پشتیبانی ، روابط عمومی ، گازرسانی مناطق 1 و 2 سنندج در قسمت های امداد، تعمیرات، ابزار دقیق و سایر واحدهای درگیر و با موضوع آمادگی مقابله با حوادث طبیعی مثل رانش زمین بر اثر آب گرفتگی ، آتش سوزی ، انفجار ، قطع و نشت گاز و با حضور و همکاری نهادها و سازمان مربوطه از جمله مدیریت بحران استانداری ، اداره برق، هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، آتش نشانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری در مراسم گردهمایی عوامل اجرایی برگزارکننده مانور این چنین گفت: این شرکت با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب و پرسنل خدوم و با تجربه به لحاظ آمادگی در خصوص مقابله با بحران در شرایط مطلوبی قرار داشته و تمامی تدابیر لازم برای این چنین شرایطی از سوی این شرکت مورد بررسی و تحلیل قرار داده است که با اقدامات پیشگیرانه در زمان بروز حوادث در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات خود به مشترکین نجیب استان کردستان ارائه نماید.

وی افزود: در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران اقدامات ارزنده ای در شرکت گاز استان انجام شده است که از آنجمله می توان به اجرای مانورهای آمادگی، مانیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار، پیاده سازی سیستم امداد مکانیزه و .... اشاره نمود.

فعله گری مدیریت کلیه فعالیت ها از قبیل پیش بینی، پیشگیری، کاهش خسارت و ایجاد آمادگی و مقابله با تهدیدات را از اهداف این مانور برشمرد و عنوان کرد: با توجه به بحث خطرپذیری و ریسک فراوان در تاسیسات گازرسانی همه گروه های امدادی و دستگاه های اجرایی عضو ستاد بحران در مواقع بحرانی آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی داشته باشند و در شرایط بحرانی است که بایستی با ایجاد وحدت و همدلی و ایجاد هماهنگی در بین ارگان های مختلف درخصوص کاهش صدمات و خطرات احتمالی در زمان حادثه کاست.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان همچنین تمرین واکنش سریع در زمان بحران با توجه به حساسیت موضوع گاز در جهت ایمنی مشترکین، جلوگیری از هدر رفتن سرمایه های ملی، خدمات رسانی مطلوب به مشترکین و نجات جان ساکنین و مشترکین گاز طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این مانور برشمرد.

فلاحی مدیریت بحران استانداری کردستان با اشاره به حضور همه دستگاه ها در این عملیات عنوان کرد: همه دستگاه های اجرایی این شهرستان از جمله شرکت های خدماتی گاز، برق، آبفا، نیروی انتظامی، پلیس راهور، ستاد بحران استانداری، اورژانس و سازمان آتش نشان با حضور در این مانور نشان دادند که بایستی همه ارگان ها در مواقع بروز بحران یار و یاور یکدیگر بوده تا ضمن کاهش خسارت و جلوگیری از بحران های بیشتر به کمک آسیب دیدگان بشتابند .

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این مانورها شناسایی نقاط ضعف است که بعد از بررسی ها و ارزیابی هایی که انجام می شود مرتفع خواهد شد تا آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی بیشتر شود زیرا وظیفه ما آمادگی در مقابله با این بحران ها می باشد.

مدیر بحران استانداری کردستان اظهار داشت: شرکت گاز کردستان خوشبختانه در سال های اخیربه تبعیت از دستور العمل ها و نیازمندی های کاری اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و اجرای مانورهای متناوب با همکاری دستگاه های مرتبط انجام داده است و موجب گردیده اقدامات و گام های عملی موثری در حوزه عملکرد بهتر در حوزه مدیریت بحران برداشته شود.

 
A+ A-