شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در راستای طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس؛598 کلاس درس در استان کردستان استاندارد سازی شدند
در جلسه مشترک شرکت گاز استان کردستان ، سازمان نوسازی مدارس و اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان وضعیت و نحوه اجرای طرح تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس در سطح استان کردستان مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در مورد اهمیت سامانه گرمایشی مدارس گفت : هر سال با آغاز فصل سرما نگرانی ها از وضعیت سامانه گرمایش برخی مدارس مناطق غیربرخوردار و دور افتاده به دغدغه ای برای معلمان، مدیران مکان های آموزشی و پدران و مادران تبدیل می شود، دغدغه ای که رفع آن برای حفظ جان و ایمنی دانش آموزان بسیار ضروری است.

 وی افزود : امروز با کوشش های دولت تعداد مدارسی که به سامانه های گرمایشی ناایمن و غیرمطمئن مجهز بوده خیلی کمتر شده اما هنوز نیز بیم آن می رود که در یکی از مدارس روستایی و دورافتاده که همچنان از بخاری های غیرایمن استفاده می شود حادثه ناگواری روی دهد .

 مهندس فعله گری به همکاری شرکت ملی گاز ایران با شرکت بهینه سازی مصرف انرژی اشاره کرد و افزود : با انعقاد سند همکاری مابین شرکت ملی گاز ایران و شرکت بهینه سازی مصرف انرژی بستر و زمینه همکاری بسیار مناسبی فراهم گردیده که می توان با بهره گیری از این تفاهم نامه سامانه گرمایشی غیر استاندارد استان کردستان را تبدیل به احسن کرد .

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش بیان کرد: این شرکت برای اصلاح و استانداردسازی موتورخانه منازل مسکونی و مراکز عمومی گام های بسیار مثبتی برداشته و با انجام سه کار عملیاتی شامل عایق کاری موتورخانه ، نصب رسوب گیر و تنظیم مشعل زمینه ساز تحول عظیم در عرصه مصرف بهینه گاز طبیعی شده است .

 فعله گری خاطر نشان کرد : شرکت گاز استان کردستان هر گونه درخواست همکاری در زمینه های اشاره شده در مورد هوشمندسازی سامانه گرمایشی مدارس را با آغوش باز پذیرا بوده و تاکنون اقدامات برای استانداردسازی 63 مدرسه استان در دست اقدام و بررسی های کارشناسی قرار دارد.

 در ادامه دکتر ادهمی از سازمان تجهیز و نو سازی مدارس هدف این سازمان را ایجاد فضای مناسب و مطلوب برای تحصیل دانش آموزان ذکر کرد و گفت : هدف تحویل سیستم های سالم و ایمن به مدارس ایجاد محیطی آرام و بدون استرس برای دانش آموزان است که در زمان تشکیل کلاس ها هم برای معلمان و هم دانش آموزان هیچ دغدغه ای جزء درس خواندن باقی نماند و دور از هرگونه حادثه تلخ و ناگوار باشد. 

 این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد تا شروع فصل سرما این طرح در استان کردستان ضمن عملیاتی شدن به اتمام برسد و در فصل سرما و انشاالله پس از مهار ویروس منحوس کرونا و تشکیل حضوری کلاس ها محیطی استاندارد برای کادر آموزشی و دانش آموزان فراهم گردد.

 لازم به ذکر است طبق اظهار نظر کارشناسان 63 مدرسه و 598 کلاس درس در مرحله اول در استان کردستان از طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس بهره خواهند برد.

 
A+ A-