شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در بیست و یکمین جلسه گازرسانی به واحدهای صنعتی ؛درسال جاری برنامه ریزی برای گازرسانی به 250 واحد صنعتی صورت گرفته است
بیست و یکمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان های عضو کارگروه شامل استانداری ، جهادکشاورزی ، صنعت و معدن و تجارت و پخش فرآورده های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان در روز سه شنبه مورخ هجدهم خرداد ماه برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه گردیده است.

 فعله گری یادآور شد: در استان کردستان 1596 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد شناسایی شده که سالانه بیش از 50 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کردند که با برنامه ریزی صورت گرفته به ترتیب اولویت ، صنایع پر مصرف و دارای آلایندگی فراوان گازدار شده اند که تا کنون  702  واحد صنعتی با مصرف سالانه 42 میلیون لیتر سوخت مایع ، تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند.

 مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه بر روند اجرای مصوبات شورای اقتصاد تاکید کرد و ادامه داد : با گازرسانی به تعداد  702  واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد ، 506 کیلومتر شبکه گذاری و 700 میلیارد ریال هزینه صرف گردیده است .

 وی تاکید کرد: شرکت گاز استان کردستان پروژه ها را به گونه ای طراحی می کند که بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی ، صنایع تولیدی را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگیر استان کمک کند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش صنایع این گونه تشریح کرد: کل صنایع شناسایی شده در مجموع 50 میلیون لیتر سوخت مایع مصرف می کنند که با تحت پوشش قرارگرفتن صنایع مصوبه شورای اقتصاد تا هجدهم خرداد ماه سال جاری حدود 42  میلیون لیتر حجم جایگزینی گاز طبیعی صورت گرفته است که در مجموع از لحاظ تعداد 44 درصد از صنایع را شامل می گردد ولی از لحاظ مصرف 83 درصد از حجم جایگزینی را در برمی گیرد که این امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش در مورد اهداف گاز رسانی به صنایع در سال 1400که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله) سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی نام گذاری شده است چنین گفت : با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبکه های گازرسانی در سراسر استان کردستان زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری فراوان و مداوم فراهم شده و تحقق پشتیبانی از صنایع  در سال جاری  و در قسمت تامین انرژی برای استان کردستان قابل دسترسی است که در سال جاری گازرسانی به 250 واحد صنعتی جزء اولویت های شرکت گاز استان کردستان است. 

 در ادامه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارش خود را در مورد روند پیشرفت مصوبات شورای اقتصاد در گازرسانی به صنایع استان به اعضای کارگروه ارائه دادند.

 در ادامه جلسه اعضای کارگروه برای بهبود و پیشرفت اقدامات شرایط گازرسانی به صنایع باقیمانده که از لحاظ مصرف دارای سطح پایین تری و از لحاظ مسافت دورتر از شبکه های گازرسانی هستند و برای اجرای این تعداد نیاز است هزینه های زیادی صرف گردد پیشنهادات خود را ارائه دادند.

 
A+ A-