شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیریت پدافند غیر عامل کشور در حین بازدید از تاسیسات گاز کردستان ؛تمام شاخص های پدافند غیر عامل در گاز کردستان با استانداردهای مطلوب صورت گرفته است
سردار رحیمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه مهندس محمد رضایی مدیر پدافند غیر عامل استانداری و هیئت همراه از تاسیسات تقلیل فشار شرکت گاز استان کردستان در شهرستان سنندج در روز دوشنبه مورخ هفدهم خرداد ماه بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در حین این بازدید مهندس احمد فعله گری رعایت اصول و قواعد پدافند غیر عامل را از الزامات سازمان ها ذکر کرد و اظهار داشت : رعایت قواعدو اصول پدافند غیرعامل از حساسیت بسیار مهمی برخوردارست و توجه ویژه به اصل از مقتضیات این عصر است و مثابه مصونیت سازی برای انسان است که رعایت اصول بهداشتی که از درون ما را در برابر بیمای ها مصون می دارد پدافند غیر عامل  است که ما را در برابر تهاجمات متخاصمان مصون می دارد و اگر زمانی دشمن جرات تهاجم را به خود بدهد ، اثری نخواهد داشت یا اثرات آن بسیار کم خواهد بود.

 فعله گری افزود : شرکت گاز استان کردستان در راستای قدم گذاشتن در مسیر قوانین و رعایت اصول پدافند غیرعامل اقدامات ارزنده انجام داده است که می توان به مانیتورینگ کل ایستگاه های تقلیل فشار استان بصورت مکانیزه و آنلاین ، مقاوم سازی ایستگاه ها در برابر حوادث و خرابکاری ، نصب سیستم های پیشرفته اعلام خطر و اطفای حریق ، استقرار 24 ساعته نیروی محافظ از اماکن ، نصب دوربین های مدار بسته ، نشت یابی مکرر در طول سال ،  استقرار 24 ساعته نیروی فنی برای جلوگیری از قطع گاز در ایستگاه ها ، برگزاری مانورهای مرتبط ، استقرار سامانه GIS  برای شناسایی محل دقیق خطوط ، شیرها و ایستگاه ها ، حصار بندی کلیه ایستگاه های TBS  و CGS ، بکارگیری گازبان ها برای حراست از تجهیزات و تاسیسات در روستاها و استقرار امداد مکانیزه برای حضور سریع نیروی های امداد در محل حادثه در شهرها اشاره کرد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود نیروی انسانی را دارای اهمیت بسیار زیادی داتست و بیان داشت : اگر پدافند غیر عامل به بهترین نحو و با پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات برقرار گردد، در صورتی که از نیروی انسانی با انگیزه، متعهد و وفادار برخوردار نباشد، نه تنها نمی تواند به اهداف مطلوب خود دست یابد ، بلکه این غفلت و بی توجهی ممکن است صدمات جبران ناپذیری را نیز در پی داشته باشد. از این جهت که در پدافند غیرعامل همیشه نیروی انسانی تعیین کننده است.

 وی نیروی انسانی بالنده، وفادار، باانگیزه و متعهد در پدافند غیر عامل را موجب ماندگاری طولانی تر اصول پدافند غیر عامل ذکر کرد .

 سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه این بازدید گفت: پدافند غیرعامل مجموعه ای از اقدامات غیرمسلحانه را شامل می شود که کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری و بازدارندگی از خطر را موجب می شود.

 رحیمی ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه شناسایی تهدیدات، شناسایی نقاط آسیب پذیر و دسته بندی سرمایه ها در حوزه پدافند غیرعامل کشور انجام شده است که البته نیاز است در این زمینه فعالیت های بیشتری انجام شود.

 معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطر نشان کرد : ضروری است تمام دستگاه‌ها نسبت به حفاظت از منابع و زیرساخت‌ها خود حساس بوده و خطرات و تهدیداتی را که متوجه این حوزه است، شناسایی کنند و با بازدیدهای صورت گرفته از تاسیسات و اماکن شرکت گاز استان کردستان این شرکت را می توان پیشروترین سازمان در سطح کشور ذکر کرد که تمام اقدامات لازم برای رعایت اصول نوین پدافند غیر عامل را استقرار داده و تمام شاخص های مورد نیاز با استانداردهای مطلوب به صورت عملیاتی پیاده سازی شده است.

 معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل و مسئله همیشگی و مستمر است، عنوان داشت: اهداف کلی این پدافند شامل کاهش آسیب پذیری، تسهیل مدیریت بحران، استمرار خدمات ضروری، افزایش پایداری است که می توان با حریم مد نظر سازمان پدافند و اشرافیت براین تاسیسات آنرا به نحو احسن عملی کرد.

 سردار رحیمی در پایان اظهارات خود گفت :  پدافند غیرعامل در یک نگاه مصون سازی است و هر سرمایه ای که در هر رده ای و تشکیلاتی قرار دارد باید مصون سازی شود، که این مصون سازی همیشگی و دائم است.

 
A+ A-