شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
شیخ مختار هاشمی از بزرگان مذهبی و متولی خانقاه شیخ هادی شهرستان سنندج؛گازطبیعی دراستان کردستان با تامین انرژی دائمی موجب رونق مساجد ، تکیه ها ، خانقاء و مراکز مذهبی شده است
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه رئیس روابط عمومی ، رئیس اجرای طرح ها ، رئبس امورحقوقی ، ناظرین پروژه ها و پیمانکاران اجرای فعال در این بخش از پروژه های گازرسانی بخش روستایی شهرستان سنندج در روز یکشنبه مورخ دوم خرداد ماه سال جاری بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در حین بازدید و بررسی روند اجرای پروژه های گازرسانی در بخش سیروان سنندج ، مدیر عامل و همراهان از مسیر گازرسانی به خانقاء و تکیه مرحوم حاج شیخ هادی هاشمی بازدیدی صورت گرفت و در این بازدید با دکترشیخ مختار هاشمی از بزرگان مذهبی و متولی خانقاه شیخ هادی که یکی از زیارتگاه های مهم شیفتگان طریقت‌های کردستان است و در روستای دولاب قراردارد دیدار و گفتگویی انجام گرفت.

 در این دیدار شیخ مختار هاشمی معماری خاص روستا و مهمان نوازی مردم را کم نظیر توصیف کرد و یادآور شد:طریقت قادریه صوله ای دولاب نزدیک 200 سال است که در مناطق کردنشین به ویژه استانهای کرمانشاه و کردستان مشغول به فعالیت های دینی بوده و با برگزاری مراسم های معنوی و عرفانی برای ترویج ارزش ها و سنت های این مکتب عرفانی در تلاش هستند.

 وی از خدمات ارزنده شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به مناطق کوهستانی و صعب العبور تشکر کرد و این خدمات را تحقق و عینیت بخشیدن به عدالت اجتماعی و برابری استفاده از فرصت های بهتر برای زندگی و رفاه اجتماعی دانست.

 شیخ مختار گاز رسانی به مراکز مذهبی را بعنوان شاخص ترین عملکرد شرکت گاز استان کردستان ذکر کرد و گفت : با گازرسانی به مراکز مذهبی و تامین انرژی پایدار علاوه بر رفع دغدغه متولیان ، موجب رونق مساجد ، تکیه ها ، خانقاء ها و مراکز مذهبی شده است وخدمت رسانی صادقانه و خالصانه به مردم میتواند موجب غفران و بخشش پاره ای از گناهان و جبران کننده کاستی‌های انسان گردد و موجب وصال و راهنمایی انسان به بهشت الهی گردد.

 وی در پایان سخنانش از زحمات خالصانه مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی پروژه گازرسانی به روستای دولاب و خانقاء شیخ هادی تشکر کرد و اظهار داشت : با اتمام گازرسانی به این مرکز عرفانی دیگر زوار و عاشقان طریقت یرای عبادت و اسکان مشکلی نداشته و اطعام دادن به این افراد با شعله های آبی گاز طبیعی موجب آرامش شده  و لبخند رضایت را به لبان آن ها هدیه می دهد.

 در این دیدار احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ضمن تشکر از استقبال عالم ربانی شیخ مختار هاشمی در مورد وضعیت گازرسانی استان کردستان چنین گفت : در حال حاضر با همت همکاران تلاشگر شرکت گاز استان کردستان تعداد 31 شهر و 1402 روستای استان به شبکه سراسری گازطبیعی متصل بوده و ضریب نفوذ در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 96 درصد می باشد.

وی در مورد پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی دولاب بیان داشت : برای گاز رسانی به این مجتمع که شامل 3 روستا و خانقاء می باشد ، نیاز است 180 هزار متر شبکه گذاری صورت گیرد که 1700 متر آن خط اختصاصی مسیر روستای دولاب و خانقاء و تکیه می باشد. 

 گفتنی است خانقاء و تکیه مرحوم شیخ هادی هاشمی که از زیارتگاه های مهم دراویش و شیفتگان طریقت های مشهور کردستان است در دره ای عمیق و زیبا و در اولین دره ورودی سرسبز قبل از روستای دولاب قرار گرفته است  ، روستای دولاب در 40 کیلومتری جنوب شهر سنندج در دامنه کوه معروف «اوالان» ما بین شهر سنندج و کامیاران، از توابع بخش سیروان، منطقه اورامان ژاورود شرقی واقع شده است.    

ذکر این نکته ضروری است دکتر شیخ مختار هاشمی از کارشناسان حوزه انرژی بوده و دکترای خود را در رشته مهندسی عمران (گرایش مدیریت منابع آب) از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت نموده است.
 
A+ A-