شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛آمپرجمع کل شبکه های گازرسانی شهری و روستایی در استان کردستان به عدد 12 هزار کیلومترچسبید
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت : آمپر جمع کل شبکه های اجراء شده در بخش های گازرسانی شهری و روستایی در استان کردستان به عدد 12 هزار کیلومترچسبید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در مورد اهمیت گسترش شبکه های گازرسانی  گفت: استفاده از گاز طبیعی به عنوان پاک ترین، فراوان ترین و ارزان قیمت ترین منبع برای تولید انرژی و جایگزین ساختن آن با سایر سوخت های فسیلی یکی از گام های بزرگ در جهت نیل به توسعه پایدار بوده و ضرورت دارد این فعالیت و تلاش به گونه ای ادامه یابد که ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع یکسان شرایط رفاهی را برای آحاد مردم کشور به عنوان مهمترین حامل انرژی داخلی در راستای اقتصاد مقاومتی فراهم کند .

وی با بیان اینکه شبکه های گازرسانی دارای حساسیت و ویژگی خاصی هستند بیان داشت : شبکه های گازرسانی در شهرها و روستاها مانند رگ های بدن انسان که وظیفه انتقال اکسیژن و مواد غذایی را بعهده دارند وظیفه دارند بطور مستمر و مداوم گازطبیعی را به درب منازل و واحدهای تولیدی و خدماتی منتقل کنند و هرگونه اخلال در این امر خطیر موجب رکود و خسارت جبران ناپذیری خواهد گردید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد طول شبکه های گازرسانی گفت؛ هم اکنون طول شبکه های گازرسانی در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان 11 هزار و 700 کیلومتر بوده و با شروع سال 1400 شمسی از 12 هزار کیلومتر عبور خواهر کرد .

 فعله‌گری با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و سنگلاخی در دست اجرا است، افزود: با توجه به اینکه برای اتمام شبکه گذاری در روستاهای باقیمانده احتیاج به لوله‌گذاری بیشتری است، پس طول شبکه های گازرسانی در سال آتی با افزایش چشمگیری روبرو ‌خواهد شد.

فعله گری تاکید کرد : از کل شبکه های اجراء شده در سطح استان کردستان 3507 کیلومتر در سطح شهرها و 7905 کیلومتر در سطح روستاها و در مسیرهای سخت و صعب العبور این استان صورت گرفته که نشان از خستگی ناپذیر بودن کارکنان شرکت گاز استان کردستان دارد که در جهت برقراری عدالت اجتماعی و توسعه اقتصادی فعالیت دارند.

 
A+ A-