شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
در نهمین روز از دهه مبارک فجر ؛2 روستای سخت گذر و دوردست بخش اورامانات شهرستان سروآباد به گاز طبیعی وصل شد
به مناسبت گرامیداشت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ایام الله مبارک دهه فجر گازرسانی به 2 روستای شهرستان سروآباد با حضور مهندس جعفری معاون اقتصادی استاندار، مدیر عامل شرکت گاز کردستان، باشی فرماندار، مدیران ادارات ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اهالی منطقه در روز سه شنبه مورخ 99/11/21به بهره برداری رسید.

مهندس احمد فعله گری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار  روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان  با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد ، شهر سبز می باشد ، اظهارداشت : تا قبل از دهه مبارک فجر تعداد 66 روستای شهرستان سروآباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند که با گازدار شدن این 2 روستا تعداد روستاهای گازدار شهرستان سروآباد به 68 مورد ارتقائ یافت.

وی با بیان اینکه برای اتمام این پروژه 36میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: با حمایت مسئولین و همراهی و همدلی مردم این روستا عملیات گاز رسانی به روستاهای نوین و کلجی به اتمام رسید و هم اکنون اهالی روستا می توانند از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  یادآور شد: مسیر صعب العبور و پر پیچ و خم روستاهای گازدار شده نشان از تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت گاز استان برای گسترش خدمات در دورترین نقاط استان کردستان دارد و اتمام این طرح تمام 300 خانوار ساکن در این 2 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند گردیده  و 186 علمک در این روستاها نصب شده است.

فعله گری اظهار داشت: عملیات گازرسانی به 3روستای باقی مانده شهرستان سروآباد در دست اجراء است که تا شروع سال 1400 به اتمام خواهد رسید و به این ترتیب جشن پایان گازرسانی در شهرستان سروآباد سال 1400 می باشد.

وی افزود: برای اتمام پروژه عملیات گازرسانی به 3 روستای باقی مانده شهرستان سروآباد اعتباری حدود 60 میلیارد ریال نیاز است که از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت گاز تامین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان یادآور شد : عملیات گاز رسانی به شهرستان سروآباد از سال 85 آغاز و در طول 15 سال، علاوه بر 97 درصد جمعیت روستاها، 100 درصد جمعیت شهری این شهرستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

از مجموع 71 روستای شهرستان سروآباد که از قابلیت گازرسانی برخوردارست 68 روستا هم اکنون به شبکه گاز متصل هستند و گازرسانی به 3روستا هم در دست اجراء است.

شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان کشور عراق دارد.

 
A+ A-