شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان:در دهه مبارک فجر گازرسانی به 109 پروژه صنعتی افتتاح یا کلنگ زنی می گردد
در گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و پاسداشت ایام الله دهه مبارک فجر شرکت گاز استان کردستان با افتتاح یا کلنگ زنی 109 پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی به استقبال دهه فجر می رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله گری در باره افتتاح پروژه های قابل      بهره برداری دهه مبارک فجر ، گفت: خوشبختانه قطار توسعه گاز رسانی در استان کردستان  با شتاب بسیار خوبی درحرکت  بوده و گزارش‌های عملکرد ارائه شده در گاز رسانی عدد ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری روی 100 درصد فیکس شده و ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی  روی عدد 95 درصد نشانگر عملکرد موفق و موثر این شرکت در استان کردستان است.

وی افزود : بحث آلایندگی در صنعت استان اهمیت زیادی دارد و با تحقق گاز رسانی به حوزه صنعت می‌توان شاخص های زیست محیطی صنایع استان در تولید گازهای گلخانه ای را به حداقل ممکن  کاهش داد و به وضعیت مطلوب ارتقاء داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص جزئیات افتتاح پروژه های گازرسانی به صنایع مصوبه شورای اقتصاد  استان در دهه مبارک فجر اظهار داشت:  به مناسبت گرامیداشت این ایام مبارک تعداد 67 پروژه گازرسانی به واحدهای صنعتی افتتاح می گردد .

فعله گری در مورد پروژه های کلنگ زنی بخش صنایع در دهه مبارک فجر چنین گفت : در حال حاضر تعداد 619 واحد صنعتی مصوبه شورای اقتصاد از نعمت گاز طبیعی بهره مند بوده که 158 مورد در سال جاری بوده و با گازدار شدن این تعداد صنایع حجم جایگزینی  10 میلیون لیتر در مصرف سوخت مایع را موجب می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان تعداد صنایع قابل افتتاح دهه مبارک فجر سهم هر شهرستان را این گونه توضیح داد : در شهرستان های بانه 11 واحد صنعتی ، بیجار 5 واحد ، دیواندره 8 واحد ، سقز 10 واحد ، قروه  5 واحد ، سنندج 18 واحد و در شهرستان کامیاران 10واحد صنعتی و تولیدی به جمع مصرف کنندگان گازطبیعی متصل می گردند.

فعله گری اعتبار هزینه شده برای 67 پروژه افتتاح شده بخش صنعت را 66 میلیارد ریال کرد.

مهندس فعله گری افزود: در شهرستان قروه تعداد 42 واحد تولیدی و صنعتی با اعتباری بالغ بر 76 میلیارد ریال کلنگ زنی خواهد شد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود ضمن تشکر از همه ی عوامل دخیل در امر گازرسانی مدیران ، کارکنان و کارشناسان و عوامل اجرایی پیمانکاران بیان داشت : برای اتمام عملیات گازرسانی به واحدهای صنعتی افتتاح شده 36 هزار و 859 متر شبکه گذاری صورت گرفته و تعداد 107 مورد عملک نصب شده است.

لازم به ذکر است تعداد مشترکین گاز طبیعی در استان کردستان در بخش صنعتی 2 هزار و 65 مورد می باشد که 52 جایگاه CNG  و نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج جرء این آمار است که با گازدار شده 67 مورد صنعت در ایام الله دهه فجر تعداد مشترکین صنعتی در استان کردستان 2 هزار و 132 مورد افزایش می یابد.
 
A+ A-