شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مهندس فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛زنگ طرح بهینه سازی مصرف گاز طبیعی موتورخانه ها در استان کردستان بصدا درآمد
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان طرح ملی بهینه سازی مصرف موتورخانه های مجتمع های مسکونی و تجاری را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله گری در مورد طرح ملی بهینه سازی مصرف موتورخانه ها گفت : طرح ملی بهینه سازی موتور خانه با هدف کاهش مصرف سوخت گاز طبیعی  توسط شرکت ملی گاز ایران به شرکت های تابعه ابلاغ گردیده که با اجرای این طرح  حداقل در مصرف گاز طبیعی 10 درصد صرفه جویی حاصل می گردد.

وی افزود: این طرح مزایای فراوانی برای مشترکین که دارای موتورخانه هستند دارد که علاوه بر کاهش مصرف گاز طبیعی و صرفه جویی اقتصادی به کاهش میزان آلاینده‌های زیست محیطی منجر می گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  گفت: کلیه مشترکین شرکت گازاستان کردستان در بخش خانگی و تجاری که دارای موتورخانه حرارت مرکزی  می باشند ، می‌توانند به سامانه  www.nigc.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

فعله گری یادآور شد: مشترکین با ثبت نام در این طرح می‌توانند اقدام اصلاحی در خصوص عایق کاری موتوخانه‌ها، تنظیم مشعل و نصب رسوب گیررا انجام داده  و بابت دریافت این خدمات هیچگونه هزینه ای پرداخت ننمایند .

وی بیان کرد: سقف پرداخت هزینه متناسب با میزان مصرف مشترکین است که به ازای هر متر مکعب 8 هزار ریال قابل پرداخت است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان نحوه ثبت نام در سامانه طرح ملی بهینه سازی مصرف گاز طبیعی موتورخانه ها را این گونه توضیح داد : مشترکین واجد شرایط پس از ورود به سامانه و شروع ثبت نام ، شرکت مجری طرح که معمولا شرکت های تاسیساتی با رتبه بندی 1 تا 5 هستند انتخاب و مراحل ثبت نام را انجام می دهند پس از ثبت نام درخواست مشترک به شرکت مجری ابلاغ   می گردد و کارشناس شرکت تاسیساتی به همراه کارشناس ناظر 1 شرکت گاز استان کردستان ازمحل موتورخانه بازدید و واجدشرایط بودن مشترک را مورد بررسی قرار می دهند .

فعله گری در پایان توضیحاتش اظهار داشت : پس از اتمام طرح و انجام کارهای تعمیراتی و اعلام شرکت مجری ، کارشناس ناظر 2 شرکت گاز استان کردستان از محل بازدید و میزان و حجم عملیات اجرای طرح در 3 بخش را که شامل : تنظیم مشعل ، عایق کاری و نصب رسوب گیر می باشد مورد بررسی قرار داده و پس از تائید صاحب ملک هزینه های انجام شده به شرکت تاسیساتی طرف قرارداد پرداخت می نماید.

لازم به ذکر است این طرح هم اکنون قابل اجراء بوده و مشترکانی که شامل این طرح می گردند می توانند با مراجعه به سایت مد نظر اقدام به ثبت نام نمایند. 

 
A+ A-