شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
راه‌اندازی سامانه صدور حواله الکترونیکی در شرکت گاز استان کردستان
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: سامانه صدور حواله الکترونیک جایگزین صدور چک شده و از این‌ پس انتقال وجه به‌صورت مکانیزه انجام شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، انتقال وجه از حساب شرکت گاز استان کردستان به حساب مقصد بلافاصله انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان مهندس احمد فعله‌گری در مورد استقرار سامانه حواله الکترونیکی اظهار داشت: در اجرای دستورالعمل بند (ب) ماده (17) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده (20) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، این شرکت از ابتدای سال 98 نسبت به افتتاح حساب‌های متمرکز نزد بانک مرکزی اقدام نمود.

وی افزود: این شرکت در راستای استقرار دولت الکترونیک جهت واریز وجه اشتراک‌پذیری تعداد 74 دستگاه کارت‌خوان و جهت پرداخت غیرحضوری قبوض 80 دستگاه کارت‌خوان مجهز به بارکدخوان در دفاتر خدماتی و ادارات تابعه خود نصب نموده و همچنین جزء نخستین شرکت‌های گاز استانی جهت حذف چک‌ها و افزایش کنترل‌های داخلی است که نسبت به راه‌اندازی حواله الکترونیک  (حذف فیزیکی چک و واریز سیستمی به حساب گیرندگان وجه) اقدام نموده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان سامانه صدور حواله الکترونیک را بسیار مفید دانست و اضافه کرد: سامانه صدور حواله الکترونیک که جایگزین صدور چک شده به‌ گونه‌ای طراحی شده که حواله صادره به‌صورت کاملا مکانیزه بین عوامل ذینفع در فرایند انتقال وجه دستگاه اجرایی جابه‌جا شده و پس از تأیید نهایی، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه بانک، انتقال وجه به حساب مقصد صورت می‌گیرد.

فعله‌گری مزایای سامانه صدور حواله الکترونیک را این‌گونه توصیف نمود: حذف تردد به بانک‌ها به منظور هزینه‌کرد چک‌ها، افزایش قابل ملاحظه در سرعت انتقال وجوه، جلوگیری از تخلفاتی مانند جعل مبالغ و امضای چک‌ها، کاهش یا حذف میزان قابل ملاحظه‌ای از چک‌های معوق در صورت مغایرت بانکی، به روز بودن مانده حساب بانکی، جلوگیری از بروز مفسده‌های چون رانت‌های مختلف برای صاحبان امضای حساب‌ها.

اقبال قادری رئیس خدمات مالی و ذیحساب شرکت گاز استان کردستان هدف از راه‌اندازی سامانه صدور حواله الکترونیک را تسریع و تدقیق در مروادات و فرآیندهای هزینه‌ای دانست که در نهایت منجر به چابکی و توانمندی مجموعه مالی شرکت خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از بستر شبکه ملی اطلاعات و استفاده از توکن (نماد) جهت احضار هویت دارندگان امضاء سامانه مزبور را از امنیت بالایی برخوردار می‌کند.

قادری در پایان اظهار داشت: شرکت‌ها از این پس در پرداخت‌های خود با گذر از فرآیندهای سنتی و مبتنی بر کاغذ، مجهز به ابزار نوین امن و مطابق با نیاز و تکنولوژی روز می‌شوند. 

 
A+ A-