شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان دردیدار با استاندار ؛همه ی امکانات، تاسیسات و تجهیزات گاز کردستان برای عبور موفق از زمستان مهیاست
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان صبح روز پنج شنبه مورخ یکم دی ماه سالجاری با دکتر زارعی کوشا استاندار استان کردستان دیدار و گفتگو کرد. ب


به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان در این دیدار مهندس احمد فعله گری به تشریح عملکرد شرکت گاز کردستان پرداخت و گفت: هم اکنون درصد نفوذ پذیری گاز در جمعیت شهری استان در حدود 100درصد بوده و ضریب نفوذدر جمعیت روستایی 98 درصد و در مجموع 99 درصد از کل جمعیت استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی  قرار دارد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در مورد روستاهای گازدار استان گفت: در استان کردستان حدود 1647 روستای دارای سکنه وجود دارد که گاز رسانی به تعداد 1639 روستا فراهم است در حال حاضر 1 هزار و 501 روستای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مندست.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات گازرسانی در 137 روستای استان کردستان فعال می باشد .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم و حساس در فصول سرد سال طرح پایش مصرف گاز در ادارات، سازمان‌ها و مراکز دولتی و عمومی، مساجد، حسینیه‌ها و مدارس استان با هدف همکاری و هماهنگی جهت آموزش و اجرای مطلوب کنترل و نظارت بر مصرف گاز طبیعی است تا با رعایت مفاد بخشنامه هئیت محترم دولت شرایط مطلوب ارائه خدمات به مشترکین خانگی تداوم یابد.

این مقام مسئول افزود: اکیپ کارشناسی شرکت گاز استان کردستان بر اساس چک لیست های موجود میزان مصارف گاز در بخش های اداری، اماکن مذهبی و عمومی و علی الخصوص گرماتاب های تجاری و فضاهای باز را مورد بررسی و پایش قرار خواهند داد.

وی افزود: کارشناسان شرکت گاز استان کردستان در این بازدیدها رعایت دمای 18 تا 21 درجه سانتیگراد در فضای داخلی و بسته و دمای 18 درجه در راهروها و فضاهای عمومی و سرپوشیده، کنترل روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز به کار و خاموش کردن آن یک ساعت قبل از پایان کار، کنترل خاموش بودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و همچنین کنترل گواهینامه‌های معاینه فنی، تعمیر وسایل گرمایشی و دیگر اقدامات لازم را با هدف افزایش بازدهی وسایل گازسوز پیگیری خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان بیان کرد: ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت دستورالعمل مدیریت مصرف گاز بی تفاوت باشند، در نوبت اول اخطار کتبی دریافت کرده و در صورت تکرار موضوع علاوه بر اعلام به استانداری مطابق مقررات مربوط نسبت به قطع جریان گاز مجموعه آنان اقدام خواهد شد.

فعله گری اتصال مجدد گاز ادارات و سازمان‌هایی که نسبت به رعایت مدیریت مصرف گاز طبیعی بی‌تفاوت باشند را منوط به تعهد به رعایت ضوابط مدیریت بهینه مصرف گاز توسط بالاترین مقام مسئول هر سازمان عنوان کرد.

در ادامه این جلسه دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ضمن تشکر از زحمات شبانه و روزی پرسنل تلاشگر و خستگی ناپذیر شرکت گاز استان کردستان که باعث بهره مندی 100 درصد جمعیت شهری و 98 درصد جمعیت روستایی استان کردستان از نعمت گاز طبیعی شده و این خدمات ارزشمند در راستای افزایش رفاه اجتماعی خانواده های شهری و روستایی و ایجاد زیرساخت های گازرسانی به صنایع، نیروگاه ها و بخش های تجاری و خانگی و نیز گازرسانی به 1501 روستای استان را موفقیت چشمگیر و شایسته تقدیر ذکر کرد.

استاندار کردستان صرفه جویی و رعایت مفاد بخشنامه هیئت محترم دولت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : از تمامی اقدامات و برنامه ها و طرح پایش که در راستای صرفه جویی در مصرف گازطبیعی ادارات و دستگاه های اجرایی انجام می گیرد حمایت خواهد کرد و همه ی سازمان ها موکلف به رعایت این بخشنامه بوده و دستورالعمل های صادره از طرف شرکت گاز استان کردستان لازم اجراء می باشد.

 
A+ A-