شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه ؛ نقش رسانه ها در ترویج و نهادینه کردن و تحقق اهداف در حوزه فرهنگ سازی الگوی مصرف غیرقابل انکار است
سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، دکتر اکبر محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه ، دکتر نوری معاون اقتصادی استانداری ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، مدیران کل ادارات ، مدیران روابط عمومی ادارات و جمع کثیری از خبرنگاران رسانه های استان در روز پنج شنبه مورخ بیست و چهارم اسفند ماه سال 1402 در سالن آمفی تئاتر شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان در سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه برگزاری این جشنواره را به عنوان رویداد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ الگوی مصرف نام برد و گفت: امیدواریم در سومین اختتامیه این جشنواره که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، پایه برگزاری چهارمین دوره این جشنواره به صورت ملی گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش رسانه در ترویج و نهادینه کردن هر فرهنگی بسیار قابل توجه بوده و برگزاری این دست برنامه ها در تحقق اهداف در حوزه فرهنگ سازی الگوی مصرف غیرقابل انکار است.

اسماعیل زارعی کوشا در اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه در سنندج با بیان اینکه شاهد ترویج الگوی مصرف در جامعه در حوزه مصرف گاز هستیم، گفت: با وجودی که تعداد واحدها و مشترکین افزایش یافته، اما به واسطه فرهنگ سازی خوبی که صورت گرفته، میزان مصرف گاز افزایش نداشته و این اتفاق خوبی است که به ما انگیزه برای استمرار این راه را می دهد.

وی اضافه کرد: رسانه ها در تمام حوزه ها تاثیرگذار هستند و انتظار داریم موضوع الگوی مصرف را نه تنها برای گاز برای سایر حوزه ها نیز فرهنگ سازی کنند.

وی با بیان اینکه کره زمین متعلق به کسانی که امروز روی آن زندگی می کنند نیست، گفت: باید در حفظ این نعمت هایی که وجود دارد و رساندن آن به دست آیندگان ساعی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه کشور ایران گریزی به دو اقدام خرابکارانه در خطوط گاز در دو استان کشور زد و گفت: با وجود تلاش های دشمنان به واسطه مدیریت بسیار خوب متولیان امر در این حوزه و همراهی مردم بصیر این موضوع به خوبی مدیریت شد.

استاندار کردستان در ادامه به میانگین استان در شاخص بهره مندی از گاز طبیعی هم اشاره کرد و گفت: استان کردستان در این حوزه با تحقق 100 درصدی بهرمندی جمعیت شهری و روستایی از گاز طبیعی بسیار جلوتر از میانگین کشوری است.

زارعی کوشا عنوان کرد: شاخص بهره مندی از گاز طبیعی در کل کشور 85 درصد و در کردستان 100 درصد بوده امیدواریم در سایر شاخص های برخورداری نیز به جایگاه اصلی و در خور شان استان برسیم.

زارعی کوشا اظهار کرد: مهمترین گره ای که ما در حوزه اقتصادی در سطح کلان و استان با آن مواجه هستیم فرهنگ اقتصادی است.

استاندار کردستان افزود: اصلاح فرهنگ اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند که از مهمترین مصادیق این فرهنگ الگوی مصرف است.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردم ما مردمی مصرف گرا هستند؛ عنوان کرد: درست است که خداوند نعمت خود را بر ما تمام کرده و جز دومین کشور دنیا در دخایر گاز و نفت هستیم؛ اما در مصرف متاسفانه آنچه قرآن به ما آموخته است رعایت نمی کنیم و این ما را در آینده دچار مشکلات فراوان خواهد کرد.

درپایان این مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه در 8 بخش  خبر ، مصاحبه ، گزارش ، تیتر ، عکس ، فیلم ، یادداشت ، بخش ویژه با محوریت  فرهنگ سازی مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی  با اهدای تندیس ، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر و در ضمن از برگزیدگان هیئت داوران و پیشکسوتان نیز تقدیر بعمل آمد .

 
A+ A-