شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
برگ زرین دیگر در کارنامه درخشان روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ؛ سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه با 413 اثردریافتی و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد
سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، دکتر اکبر محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه ، دکتر نوری معاون اقتصادی استانداری ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، مدیران کل ادارات ، مدیران روابط عمومی ادارات و جمع کثیری از خبرنگاران رسانه های استان در روز پنج شنبه مورخ بیست و چهارم اسفند ماه سال 1402 در سالن آمفی تئاتر شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

برگ زرین دیگر در کارنامه درخشان روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ؛

سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه با 413 اثردریافتی و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد

سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ،  دکتر اکبر محمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه ، دکتر نوری معاون اقتصادی استانداری ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، مدیران کل ادارات ، مدیران روابط عمومی ادارات و جمع کثیری از خبرنگاران رسانه های استان در روز پنج شنبه مورخ بیست و چهارم اسفند ماه سال 1402 در سالن آمفی تئاتر شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه در سنندج، اظهار کرد: با وجود توطئه‌های دشمنان نظام و انفجار در دو نقطه مهم از خطوط گاز کشور با مدیریت بسیار خوبی که صورت گرفت، هیچ مشکل و اختلالی در بحث گازرسانی در زمستان امسال در کشور نداشتیم.

وی تصریح کرد: امروز به پایان گازرسانی در کردستان رسیده ایم ولی این به معنای پایان کار نبوده و کار ادامه دارد ایجاد صنایع مولددر این حوزه در دستور کار است.

وی افزود: راهی را که از سال 71 شروع کردیم با تلاش و مشقت و پیگیری خیلی از کارکنان و مسئولین در دولت‌های مختلف امروز به خط پایان خود رسیده است.مدیرعامل شرکت گاز کردستان خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و صعب العبور امروز به پوشش 100 درصدی در گازرسانی رسیده ایم.

گازرسانی به 100 کوخ در کردستان

فعله‌گری با بیان اینکه در کنار یک هزار 650 روستا به 100 کوخ نیز در سطح استان گازرسانی شده است، گفت: آنچه محقق شده لطف پروردگار و همراهی و مدیریت ویژه استان بوده است که جا دارد از همه روسای دستگاه‌های اجرایی به ویژه استاندار و آحاد مردم تقدیر داشته باشم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان اذعان کرد: نقش اصحاب رسانه در دستیابی به تحقق 100 درصدی گازرسانی در سطح استان بی بدیل و قابل توجه بوده است.

فعله‌گری با تاکید براینکه امروز شعله های آبی گاز در دورترین و صعب العبورترین نقاط سطح استان روشن و گرمابخش زندگی مردم شده است، گفت: از نگاه ویژه شرکت ملی گاز که در تامین اعتبارات پروژه های گازرسانی در استان سنگ تمام گذاشتند تقدیر می کنیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت های قانونی که در حوزه گازرسانی در سطح کشور فراهم شده بود بدون کم کاست در استان کردستان مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان توسعه عدالت اجتماعی در حوزه گازرسانی امروز در کردستان کاملا عملیاتی شده است، عنوان کرد: امروز تمام مردم استان از شهری و روستایی از نعمت گاز بهره مند و در این راستا عدالت کاملا رعایت شده است.

پایداری گاز اولویت اصلی در کردستان است

وی پایداری در تامین گاز را از اولویت های بسیار مهم ذکر کرد و افزود: در حوزه انتقال گاز و پایداری آن با تلاش تک تک همکاران در بهترین جایگاه قرار داریم و کوچکترین مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف گاز از دلایل اصلی برگزاری جشنواره گاز و رسانه بود که خوشبختانه شاهد برگزاری سومین دوره این جشنواره به صورت منطقه ای هستیم.مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به اینکه آثار از 5 استان غرب کشور به دبیرخانه جشنواره گاز و رسانه ارسال شده است، گفت: تلاش خوبی در راستای برگزاری این جشنواره صورت گرفته و امیدواریم شاهد استمرار دوره های بعدی آن باشیم.

ارسال 413 اثر به سومین جشنواره گاز و رسانه

فعله گری از ارسال 413 اثر به دبیرخانه سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه خبر داد و افزود: این آثار در هشت بخش و بیشتر تمرکز روی دستاوردهای گازرسانی و فرهنگ مصرف بوده و امروز در اختتامیه این جشنواره از 40 اثر برتر تقدیر می شود.

وی اضافه کرد: برنامه ما در چهارمین دوره برگزاری این جشنواره به صورت ملی خواهد بود و امیدواریم شاهد مشارکت هرچه بالاتر اصحاب رسانه در دوره آینده باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در ادامه به وضعیت استان در زمینه مصرف گاز هم گریزی زد و افزود: در بحث تعرفه گاز یک جدول 12 پله ای تعریف شده که براساس آن سه پله اول افراد کم مصرف جامعه هستند.

فعله گری عنوان کرد: 46 درصد از مشترکین در سال گذشته در 3 پله اول قرار داشتند امسال این سه پله اول به 74 درصد افزایش پیدا کرده و این نشان از مدیریت مصرف در بین مشترکین است.

وی اضافه کرد: مشترکین بد مصرف پله دوازدهم در سال گذشته در کردستان 1.3 دهم مشترکین را تشکیل می دادند که این آمار در سالجاری به 4دهم درصد رسیده است.

وی افزود: با وجود افزایش 22 هزار مشترک جدید در سالجاری افزایش گاز در استان نسبت به سال قبل 1.8 دهم درصد بوده است که این میزان هم مربوط به مشترکین خانگی نبوده و به واحدهای تولیدی مولد ارتباط دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: 413 اثر در هشت حوزه گاز به دبیرخانه سومین جشنواره گاز و رسانه در استان که به صورت منطقه ای برگزار شده، ارسال گردیده است.

در ادامه سومین جشنواره گاز و رسانه استاندار کردستان از برگزاری جشنواره گاز و رسانه به عنوان رویداد تاثیرگذار در ترویج فرهنگ الگوی مصرف نام برد و گفت: امیدواریم در سومین اختتامیه این جشنواره که امروز شاهد برگزاری آن هستیم، پایه برگزاری چهارمین دوره این جشنواره به صورت ملی گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: نقش رسانه در ترویج و نهادینه کردن هر فرهنگی بسیار قابل توجه بوده و برگزاری این دست برنامه ها در تحقق اهداف در حوزه فرهنگ سازی الگوی مصرف غیرقابل انکار است.

اسماعیل زارعی کوشا در اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه در سنندج با بیان اینکه شاهد ترویج الگوی مصرف در جامعه در حوزه مصرف گاز هستیم، گفت: با وجودی که تعداد واحدها و مشترکین افزایش یافته، اما به واسطه فرهنگ سازی خوبی که صورت گرفته، میزان مصرف گاز افزایش نداشته و این اتفاق خوبی است که به ما انگیزه برای استمرار این راه را می دهد.

وی اضافه کرد: رسانه ها در تمام حوزه ها تاثیرگذار هستند و انتظار داریم موضوع الگوی مصرف را نه تنها برای گاز برای سایر حوزه ها نیز فرهنگ سازی کنند.

وی با بیان اینکه کره زمین متعلق به کسانی که امروز روی آن زندگی می کنند نیست، گفت: باید در حفظ این نعمت هایی که وجود دارد و رساندن آن به دست آیندگان ساعی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به هجمه ها و توطئه های دشمنان علیه کشور ایران گریزی به دو اقدام خرابکارانه در خطوط گاز در دو استان کشور زد و گفت: با وجود تلاش های دشمنان به واسطه مدیریت بسیار خوب متولیان امر در این حوزه و همراهی مردم بصیر این موضوع به خوبی مدیریت شد.

استاندار کردستان در ادامه به میانگین استان در شاخص بهره مندی از گاز طبیعی هم اشاره کرد و گفت: استان کردستان در این حوزه با تحقق 100 درصدی بهرمندی جمعیت شهری و روستایی از گاز طبیعی بسیار جلوتر از میانگین کشوری است.

زارعی کوشا عنوان کرد: شاخص بهره مندی از گاز طبیعی در کل کشور 85 درصد و در کردستان 100 درصد بوده امیدواریم در سایر شاخص های برخورداری نیز به جایگاه اصلی و در خور شان استان برسیم.

زارعی کوشا اظهار کرد: مهمترین گره ای که ما در حوزه اقتصادی در سطح کلان و استان با آن مواجه هستیم فرهنگ اقتصادی است.

استاندار کردستان افزود: اصلاح فرهنگ اقتصادی می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند که از مهمترین مصادیق این فرهنگ الگوی مصرف است.

زارعی کوشا با بیان اینکه مردم ما مردمی مصرف گرا هستند؛ عنوان کرد: درست است که خداوند نعمت خود را بر ما تمام کرده و جز دومین کشور دنیا در دخایر گاز و نفت هستیم؛ اما در مصرف متاسفانه آنچه قرآن به ما آموخته است رعایت نمی کنیم و این ما را در آینده دچار مشکلات فراوان خواهد کرد.

درپایان این مراسم از برگزیدگان سومین جشنواره منطقه ای گاز و رسانه تقدیر بعمل آمد که رتبه های برتر هر بخش به ترایب ذیل می باشد:

در بخش فیلم نیز، مرتضی یوسفی و حسین چشمه‌کبودی شایسته تقدیر، شاهین فرهاد مقام سوم، دلنیا محمدی مقام دوم و میترا محمدی و سروه احمدی به صورت مشترک به عنوان نفرات اول معرفی شدند.

در بخش یادداشت هم به ترتیب، فرید سماواتی از نشریه آوات و الناز حسینی از روزنامه همصدا بصورت مشترک، اسرین مقصودی از روزنامه آفرینش و زهره نادری‌مقدم از خبر کردستان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در بخش تیتر؛ سروش حبیبی‌راد از خبرگزاری کردپرس، یحیی صمدی از نشریه آوات و شیرین مرادی از خبرگزاری فارس هم جوایز رتبه‌های اول تا سوم تا بخش تیتر را از آن خود کردند.

در بخش ویژه این جشنواره با محوریت ایمنی و مصرف بهینه گاز هم، سارا فیضی از روزنامه اقتصاد پویا مقام سوم را کسب کرد، دلنیا گوهری‌نژاد از خبرگزاری ایسنا به مقام دوم رسید و عدالت ناصری از خبرگزاری شبستان به عنوان نفر اول معرفی شد.

در بخش گزارش هم، ویدا باغبانی از خبرگزاری ایمنا به مقام اول دست یافت، کلثوم مومنی از خبرگزاری ایرنا و سروش حبیبی‌راد از خبرگزاری کردپرس بصورت مشترک جایزه رتبه دوم را کسب کردند، جایزه رتبه سوم به صورت مشترک به بیتا اختیاری از خبرگزاری ایلنا آذربایجان غربی و زینب‌سادات موسوی از خبرگزاری فارس ایلام اهدا شد و آثار فرانک کیانپور از خبرگزاری ایسنا، سمیه فرزامی از نشریه روژباش و مهوش رحیمی از سایت کردتودی شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش عکس؛ این جشنواره، مقام سوم به سید مصلح پیرخضرانیان از خبرگزاری ایرنا ، جلال داسار از خبرگزاری مهر مقام دوم را کسب کرد و فرشید اردلان از خبرگزاری ایسنا و بختیار صمدی از خبرگزاری فارس بصورت مشترک به مقام اول دست یافتند.

مهدی مهرابی از نشریه کارکنان صنعت نفت ایران و شاهو شکیبائی از صدای مرکز کردستان هم در بخش برگزیدگان هیئت داوران موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شدند.

در بخش مصاحبه؛ شیرین مرادی از خبرگزاری فارس رتبه اول بخش مصاحبه را از آن خود کرد، وریا کرمی از خبرگزاری ایرنا جایزه رتبه دوم را دریافت کرد، عدالت ناصری از خبرگزاری مهر و منوچهر صمدی از خبرگزاری ایرنا کرمانشاه بصورت مشترک به مقام سوم رسیدند و اثر هیوا محمدپور از سایت بارانی‌نیوز هم به شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش خبر؛ دریا ویسی از سایت عدالت‌خبر، وریا کرمی از خبرگزاری ایرنا و ژیلا رحیمی از روزنامه افکار هم در به ترتیب جوایز اول تا سوم بخش خبر را دریافت کردند.

در بخش داوران؛ جمشید فرجوند فردا، شیروان یاری، مسعود احمدی، سهراب تازیکه، منصور اولی به عنوان هیأت داوران جشنواره گاز و رسانه در کردستان تقدیر شدند.

در بخش پیشکسوتان رسانه : از عرفان خادم، محمود محمودی، توفیق مشیرپناهی و شهرام حیاتی تجلیل شدند.

 
A+ A-