شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
درپنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر؛ در شهرستان بانه 25پروژه گازرسانی با حضور استاندار کردستان افتتاح شد
به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر 25 طرح گاز رسانی با حضور دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان ، بهزاد رحیمی نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ، مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، دکتر احسان درویشی فرماندار شهرستان بانه ، و مدیران کل ادارات استان و اعضای شورای اداری شهرستان بانه به علت کولاک و بدی آب و هوا و به نمایندگی از 12 روستای مرزی و کوخ های گازدار شده در محل روستای کوپیچ سفلی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی ، احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان روز دوشنبه شانزدهم بهمن ماه در آیین بهره‌برداری از طرح گازرسانی در شهرستان بانه اظهار کرد: با گازرسانی به این روستاها، تعداد روستاهای گازدار شهرستان مرزی بانه به 191 روستای گازدار افزایش یافت.

احمد فعله گری افزود: 25 پروژه افتتاح شده شامل 12 روستا با تحت پوشش قرار گرفتن 222 خانوار و 9 منطقه مسکونی کوخ نشین با 81 خانوار و 4 پروژه صنعتی می باشد.

وی با بیان اینکه امروز شهرستان مرزی بانه به یک شهرستان کاملا سبز مبدل شده است ، ادامه داد: در مجموع در دهه فجر، با افتتاح این 25 طرح گازرسانی در شهرستان بانه ، مبلغ  300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر با تحت پوشش قرار گرفتن 191 روستای شهرستان بانه و 108 کوخ از گاز طبیعی ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی به 100 درصد رسیده و در این ایام مقدس گرامیداشت دهه مبارک فجر جشن پایان گازرسانی در این شهرستان اعلام می گردد.

فعله‌گری با اشاره به اینکه برای تحت پوشش قرار دادن 100 درصد جمعیت کل شهرستان بانه بیش از 1170 کیلومتر شبکه گازرسانی اجراءشده است ، یادآور شد: برای اتمام این طرح عظیم گازرسانی 54 کیلومتر خط تغذیه فلزی هم اجراء شده است که در مجموع 1 هزار و 224 کیلومتر خط تغذیه و شبکه گازرسانی در این شهرستان اجراء شده است و تعداد 4 ایستگاه سی جی اس و 19 ایستگاه تی بی اس نیز نصب شده است .

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود از حمایت و همراهی استاندار محترم استان کردستان و مدیران اداراتی که شرکت گاز استان کردستان را در راه خدمت رسانی به مردم شریف استان کردستان و خصوصا مردم مرزدار و غیور شهرستان مرزی بانه یاری دادند تشکر و قدردانی کرد.

در پایان این مراسم استاندار کردستان از زحمات مجموعه مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی شرکت گاز استان کردستان تقدیر کرد و مشعل آغاز بهره برداری از این پروژه ها را بااهدای صلوات برمحمد مصطفی (ص) و آل محمد روشن کرد.

لازم به ذکر است شهرستان بانه دارای 59 هزار مشترک در بخش های مسکونی ، تجاری و عمومی و صنعتی است که از این تعداد 224 مورد مشترک صنعتی می باشد.

 
A+ A-