شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛ در هفته دولت سال جاری 100 پروژه گازرسانی در استان کردستان افتتاح و کلنگ زنی می شود
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، از افتتاح و کلنگ زنی 100 پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر 1 هزار و 680 میلیارد ریال در هفته دولت در استان خبر داد .

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان فعله گری در مورد پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی هفته دولت ، اظهار داشت : با بهره برداری از پروژه های شرکت گاز استان کردستان در هفته دولت ضریب نفوذ گازرسانی در استان از مرز 99 درصد عبور و تعداد روستاهای گاز دار نیز به 1 هزار و 619  مورد ارتقاء می یابد.

این مقام مسئول در مورد خصوصیات و جزئیات طرح های گازرسانی قابل افتتاح به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در استان کرستان چنین توضیح داد : در شهرستان سقز افتتاح 15 پروژه گازرسانی با اعتبار 130 میلیارد ریال ، در شهرستان بیجار افتتاح 8 پروژه گازرسانی با اعتبار 9 میلیارد و 200 میلیون تومان  ، در شهرستان مرزی بانه افتتاح 10 پروژه گازرسانی با اعتبار 15 میلیارد و 200 میلیون تومان به شبکه سراسری متصل می گردد .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با اعلام اینکه سال جاری کلیه پروژه های گازرسانی روستایی به اتمام  می رسد ؛ بیان کرد: علاوه بر افتتاح پروژه های  گازرسانی ذکر شده پروژه های ذیل نیز به بهره برداری می رسد : در شهرستان کامیاران 11 پروژه گازرسانی با اعتبار 130 میلیارد ریال  ، در شهرستان دیواندره 5 پروژه گازرسانی با اعتبار 65 میلیارد ریال و در شهرستان سنندج مرکز استان 13 پروژه با اعتبار 85 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

فعله گری ادامه داد : سایر پروژه های قابل افتتاح در هقته دولت سال جاری به شرح زیر می باشد : در شهرستان دهگلان 5 پروژه گازرسانی با اعتبار 25 میلیارد ریال  ، در شهرستان سروآباد 2پروژه گازرسانی روستایی با 31 خانوار با اعتبار 50 میلیارد ریال و در شهرستان مرزی مریوان 8 پروژه گازرسانی با اعتبار 225 میلیارد ریال و در شهرستان قروه 4 پروژه گازرسانی با اعتبار 25 میلیارد ریال افتتاح می گردد.

این مقام مسئول یادآور شد : در مجموع 81 پروژه گازرسانی با اعتبار 980 میلیارد ریال شامل گازرسانی به 43 روستا با 1531 خانوار روستایی و شهری و تعداد 28 پروژه صنعتی و 1 پروژه تقویتی ،  2 مورد پروژه ساختمانی  ، 1 مورد گازرسانی به 28 مورد کوخ در شهرستان مرزی بانه ، 5 مورد شهرک مسکونی و 1 مورد پروژه تامین انرژی برق می شود.

فعله گری پروژه های که کلنگ زنی و عملیات اجرایی شروع می شود را این گونه تشریح کرد : در شهرستان سقز گازرسانی به پاسگاه های مسیر بازارچه مرزی سیف با اعتبار 27 میلیارد ریال ، در شهرستان قروه کلنگ زنی گازرسانی به 1 واحد صنعتی و 1 واحد کارخانه آسفالت با اعتبار 70 میلیارد ریال ، در شهرستان بانه 5 پروژه گازرسانی با اعتبار 425 میلیارد ریال ، در شهرستان بیجار 11 پروژه گازرسانی با اعتبار 234 میلیارد ریال در آینده ای نزدیک به شبکه سراسری گاز طبیعی وصل خواهند شد .  

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان این شرکت به عنوان معین استان هرمزگان انتخاب شده است، که باید در راستای گازرسانی به دو شهر ، 65 واحد صنعتی و 100 روستا  با اعتبار 1400 میلیارد تومان اقدام نماید که تاکنون پیشرفت فیزیکی 20 درصد داشته است .

فعله گری در پایان سخنان خود انتخاب شرکت گاز استان کردستان به عنوان معین شرکت گاز استان هرمزگان را عملکرد بسیار عالی و دور از انتظار در اتمام طرح های گازرسانی در استان ذکر کرد و اظهار امیدواری کرد پرسنل تلاشگر و خدوم شرکت گاز استان کردستان و عوامل اجرایی بتوانند در موعد مقرر پروژه های گازرسانی را به نحو احسن در استان هرمزگان به اتمام برسانند.  
 
A+ A-