شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛در سه ماه اول سال جاری بیش از118 کیلومتر شبکه گذاری در بخش شهری و روستایی استان کردستان انجام گرفته است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان گفت : در حال حاضر 33 شهر با ضریب 100 درصد و 1579 روستا با ضریب نفوذ 99درصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان  احمد فعله گری عملکرد شرکت را بسیار فراتر از تعهدات ذکر کرد و بیان داشت : به موازات گسترش روزافزون واحدهای صنعتی در این استان، گازرسانی نیز، روندی شتابان داشته و سبب تقویت و رونق فعالیت های تجاری در این خطه شده است.

وی افزود : وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان  با جاهای دیگر کشور متفاوت بوده  و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه‌تنها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور مؤثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفت.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه به توجه ویژه دولت سیزدهم به رفع تبعیض ها و عدالت اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت : تردیدی نیست که با اقدامات جهاد گونه دولت در چند سال گذشته جشن گازدارشدن سراسری درر هفته دولت سال جاری در این استان برگزار و گاز طبیعی بیشترین حجم سبد انرژی را به خود اختصاص می دهد.

فعله گری یادآور شد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال جدید مشخص می شود هر روز بیش از 1کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که با حجم شبکه گذاری تا پایان خرداد ماه سال جاری و با در نظر گرفتن مسیر طولانی ،  پر پیچ و خم و زمین سخت و ناهموار روستاهای باقیمانده بیش از 118 کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  با اشاره به دور دست بودن روستاهای باقیمانده و سختی چندین برابر اجرای لوله گذاری در مسیرهای ناهموار ، سنگی و شیب دار ، آماری از وضعیت لوله گذاری در سه ماهه اول سال جاری ارائه داد و بیان داشت : در فرودین ماه متراژ لوله گذاری 21  کیلومتر ، اردیبهشت ماه 36 کیلومتر ودرخرداد ماه 61 کیلومتر  شبکه گذاری انجام گرفته است .

فعله گری طول کل شبکه های اجراء شده در بخش شهری و روستایی در استان کردستان از بدو تاسیس تا پایان خرداد ماه را 13 هزار کیلومتر ذکر کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش بیان داشت :  امروزه نه تنها توسعه بلکه ادامه زندگی نیز نیازمند انرژی است انرژی که با خود صنعت، رشد اقتصادی، رفاه و سایر شاخص تای امید به زندگی را به ارمغان می‌آورد و یکی از انرژی‌های مهم که به نوعی به جایگاه ایران و موهبت‌های خدادایش برمی‌گردد همین گاز طبیعی بوده که این روزها خانه همه ایرانی‌ها بخصوص مردم شریف استان کردستان را به خود مزین کرده است.

 
A+ A-