شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل گاز کردستان ؛سال گذشته 684 کیلومتر شبکه گذاری گاز شهری و روستای در استان کردستان انجام گرفته است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از اجرای 684 کیلومتر شبکه گذاری در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال 1401 برای گازرسانی به 93 روستا و 38 منطقه مسکونی کوخ و 189 واحد صنعتی این حجم لوله گذاری صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان،  مهندس احمد فعله گری  با اشاره به عملیات گازرسانی به روستاهای استان گفت: سال گذشته 25 روستا و 12 کوخ در هفته دولت و 68 روستا و 26 کوخ واقع شده در مناطق مرزی بانه در دهه مبارک فجر گازدار شده که با احتساب گازدارشدن این موارد تعداد روستاهای گازدار استان کردستان در پایان سال 1401 به 1 هزار و 576  روستا و 70 کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه  ارتقاء یافته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان  با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی با جهش بسیار خوبی روبرو بوده اظهار داشت : نفوذ گاز طبیعی در بخش روستائی به بیش از 99 درصد و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش شهری 100 درصد می باشد .

فعله گری یادآور شد : با بررسی حجم لوله گذاری در سال گذشته مشخص می گردد هر روز 5/2 کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که پیش بینی می گردد در سال 1402 با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستاهای باقیمانده حجم لوله گذاری به بیش از 3 کیلومتر در هر روز افزایش یابد.

فعله گری حجم شبکه گذاری در استان کردستان را این گونه تشریح کرد: کل حجم شبکه گذاری در سطح شهرها و روستاهای استان کردستان 12 هزار و 849 کیلومتر می باشد که 3 هزار و 61 کیلومتر در سطح شهرها و 9 هزار و 24 کیلومتر در سطح شهرها و 764 کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی اجراء گردیده است .

لازم به ذکر است در حال حاضر تعداد کل مشترکین شرکت گاز استان کردستان در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی 607 هزار و 193  مورد می باشد.

 
A+ A-