شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛پژوهش و مدیریت دانش زیر بنایی توسعه و رشد سازمانی است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه بررسی و ارائه گزارش واحدهای ستادی که در سالن جلسات این شرکت در روز یکشنبه مورخ بیست و هفتمین فروردین ماه سال جاری برگزار شد گفت : پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات موجود در عرصه‌های فعالیت سازمان ها و مراکز تولیدی است و راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است و پژوهش و مدیریت دانش زیر بنایی توسعه و رشد سازمانی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری مدیر عامل در مورد اهمیت پژوهش چنین گفت : در دنیای امروز، دانایی یکی از محور‌ها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود. سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است. دانسته‌های ما یا با مطالعه منابع اطلاعاتی موجود و یا بنا به پژوهش‌هایی که خود انجام می‌دهیم، به دست می‌آید.

وی در مورد نقش پژوهش و جایگاه و تأثیرآن در اداره سازمان‌ها، اداره کشور و جامعه و بهبود وضع زندگی و توسعه و رشد سازمان ها اظهار داشت : فعالیت های پژوهشی باعث می گردد جریان کارکرد مؤسسات، سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که در راستای رشد و توسعه جامعه فعالیت دارند همیشه در جهت رشد و تعالی حرکت کرده و راه تعالی سازمانی هموار گردد و همچنین، پژوهش فعالیتی منسجم برای رسیدن به ‌شناختی روشن‌تر از مفاهیم پیرامون ماست و در مجموع پژوهش راهی برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

فعله گری نوع و سطح فعالیت‌های پژوهشی را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت سازمان ها دانست و ادامه داد : موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات و... به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد. در واقع پژوهش یکی از محورهای مهمی است که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید. اگر پژوهشی انجام نشود، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه عوامل تاثیر گذار را این گونه برشمرد : عوامل متعددی در توسعه پژوهش دخالت دارند که ذکر همه آن‌ها در این مختصر نمی‌گنجد ولی  به اختصار می توان عوامل توسعه پژوهش را به سه بخش عوامل سخت افزاری، عوامل نرم افزاری و نیروی انسانی تقسیم نمود.

فعله گری در مورد پروژه های ارائه و تائید شده سال گذشته بیان داشت : در سال گذشته 4 مورد پروژه پژوهشی ارائه شد که با طی هماهنگی انجام گرفته با امور پژوهش شرکت ملی گاز 2 مورد تائید و اجراء گردید که در مجموع 1 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است .

این مقام مسئول حمایت از پایان نامه های دانشجویان را که در رابطه با وظایف ذاتی شرکت گاز استان کردستان باشد مهم دانست و اضافه کرد : در سال گذشته در مجموع از 4 پایان نامه دانشجویی حمایت و مبلغ 250 میلیون ریال به این افراد پرداخت شده است .

احمد فعله گری مدیریت دانش در سازمان ها را نیاز اساسی دانست و ادامه داد : هم اکنون 1078 کاربر در نرم افزار مدیریت دانش فعالیت دارند و تاکنون 167 مورد دانش نهایی در این سامانه ثبت شده است .

در پایان این جلسه سرکار خانم نظری رئیس امور پژوهش ضمن تشکر و قدردانی از حمایت مدیر عامل و سایر همکاران گفت : سال گذشته در حوزه منابع انسانی 2 پروژه اجراء شده و جذب بودجه در قسمت جاری 173 درصد و در قسمت عمرانی 48 درصد بوده است .   

 
A+ A-