شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
دکترحتمی رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران؛شرکت گاز استان کردستان با گازرسانی به مناطق مرزی و روستاهای دوردست حق مطلب را اداء نموده است
اولین نشست هم اندیشی کارگروه ایثارگران غرب کشور با حضور دکتر حتمی رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ، فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ، عباسی مشاور مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران و مسئول ایثارگران استان های کردستان ، ایلام ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی ، کرمانشاه ، اردبیل ، همدان و زنجان در روز صبح چهارشنبه مورخ نوزدهم آبان ماه سال جاری به میزبانی شرکت گاز استان کردستان در سنندج برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در این نشست ضمن عرض خیر مقدم خدمت رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران و مسئول امور ایثارگران شرکت های گاز استانی مهمان گفت : با توجه به کوهستانی بودن کردستان، روستاهای این استان در داخل کوهپایه ها، مناطق مرتفع و فاقد راه ارتباطی مناسبی قرار گرفته و این شرکت برای اجرای عملیات گازرسانی مجبور است از جاده های ناهموار عبور کرده و برای امکان پذیر شده عبور و مرور چندین متر از جاده را تعریض نماید که باعث افزایش هزینه ها برای مسطح کردن، خاک برداری و تهیه خاک مناسب برای بستر لوله های گاز می شود.

وی با بیان اینکه افزایش خدمات گازرسانی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران همسو با محرومیت‌زدایی و برخورداری هر چه بیشتر مناطق محروم از رفاه عمومی است، افزود: شرایط توپوگرافی و ویژه استان کردستان که کوهستان‌های رفیع و شیب‌های تندی دارد و مسیر تردد آن پیچ در پیچ است، عملیات گازرسانی را با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو کرده که مشابه آن کمتر در جاهای دیگر ایران مشاهده می‌شود.

فعله گری کارکنان و عوامل اجرایی و پیمانکاران شرکت گاز استان کردستان را رزمندگان مشغول نبرد در جبهه آبادانی ذکر کرد و اظهار داشت : شرکت ملی گاز ایران جزء سرآمدترین سازمان های استان است که با وجود محرومیت ها ، شرایط تحریم ، کمبودها ، شرایط ویژه شیوع ویروس کرونا دست از کار نکشیده و با تلاش و مجاهدت در جهت رفاه مردم شریف و قدردان ، غیور و مرزدار استان کردستان گام برداشته  و این شرایط ویژه را به یک فرصت طلایی برای خدمت تبدیل کرده اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنان خود بیان داشت : با تمام اوصاف ذکر شده و وجود محدودیت های فراوان شرکت گاز استان کردستان تا پایان مهرماه موفق به گاز رسانی به 32 شهر با ضریب نفوذ 100 درصد و 1425 روستا با ضریب نفوذ نود و شش و نیم درصد و در مجموع 98 درصد از جمعیت کل استان را تحت پوشش گاز طبیعی قرار داده است. 

در ادامه این نشست دکتر حتمی رئیس  امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی شرکت گاز استان کردستان و حضور در سرزمین مجاهدت های خاموش اظهار داشت : مدیریت ، کارکنان و عوامل اجرایی در استان کردستان با وجود تمامی مشکلات و وضعیت استثنایی و توپوگرافی ویژه و خاص استان کردستان با جان و دل در جهت رشد و شکوفایی استان کردستان قدم برداشته و به حق برای آبادانی و توسعه عدالت اجتماعی در استان ، سنگ تمام گذاشته اند.

وی در ادامه اظهاراتش از اقدامات اساسی انجام‌شده و گام‌های مهم این امور برای ایثارگران و جانبازان صنعت گاز در کشور خبر داد.

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران به 3  گام اساسی با حمایت همه‌جانبه مدیرعامل و مدیر منابع انسانی شرکت ملی گاز ایران اشاره کرد و گفت : در نخستین گام، به‌عنوان بزرگ‌ترین هدف، می‌توان به جمع‌آوری آمار کارکنان پیمانکاری ایثارگر در شرکت ملی گاز و شرکت‌های تابعه آن، اشاره کرد.

حتمی با بیان این که یکی از محسنات جمع‌آوری این اطلاعات، آن است که بتوانیم با این دوستان از طریق وسایل ارتباط جمعی یا بطور مستقیم در جریان مسایل و مشکلات‌شان قرار بگیریم، گفت: در این صورت، می‌توانیم در کمترین زمان ممکن، با مطرح ساختن آن‌ها در چارچوب کمیته‌هایی مانند: کمیته‌های جذب و استخدام، کمیته‌های تدوین و مقررات، کمیته‌های رفاهی- اجتماعی و همینطور کمیته‌های مالی، در صدد رفع سریع این مشکلات برآمده تا ان‌شاءالله دیگر هیچ ایثارگری در آینده، دغدغه شغلی نداشته باشد.

 

رئیس امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران گام دوم در این ارتباط را گامی بسیار مهم برشمرد و توضیح داد: بحث توانمندسازی در راستای ابلاغیه مقام معظم رهبری است که به تمامی دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و در بند 6 آن، قاطعانه می‌گوید که همه دستگاه‌ها موظف به توانمندکردن ایثارگران خود در راستای بهینه‌سازی و اثربخشی آن هادر سازمانی خود هستند.

وی در خصوص گام سوم، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی صندوق شاهد گام سوم است که با موافقت و حمایت مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ستادی مرتبط عملیاتی شده است.

رئیس  امور ایثارگران شرکت ملی گاز ایران در پایان سخنان خود آمار ایثارگران شرکت ملی ایران را این گونه تشریح کرد : شرکت ملی گاز ایران برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و حفظ تمامیت ارضی کشور تعداد 90 شهید ، 1266 جانباز را تقدیم ایران اسلامی نموده ودرحال حاضر 1393 رزمنده ، 654 فرزند شهید ، 226 جانباز شاغل ، 89 آزاده و 686نفر از منسوبین را تحت پوشش دارد.

در ادامه این نشست ، کارگروه تحصصی امور ایثارگران برای بررسی مشکلات و تعریف راهکارهای اجرایی تشکیل گردید.

 
A+ A-