شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛تداوم خدمت رسانی شرکت گاز استان کردستان نیاز به همراهی همه ی مشترکین دارد
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان عنوان کرد : سهم بالای هزینه‌های انرژی در اقتصاد خانواده را نمی‌شود نادیده گرفت ، به خصوص این که با سرد شدن هوا و به تبع آن بیشتر شدن مصرف گاز در خانه، هزینه‌های مصرف گاز افزایش می یابد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری بهترین و مطلوب ترین روش کاهش هزینه خانوارها را بهینه کردن مصرف گاز طبیعی ذکر کرد و گفت : شاید اگر کمی تامل کنید راهکار‌های زیادی برای صرفه جویی در مصرف گاز به یاد آورید. راهکار‌هایی که هر کدام به طریقی به گوشتان رسیده، یا آن را جایی خوانده و یا در رسانه‌ها دیده اید. از دو جداره و عایق کردن در و پنجره‌ها گرفته ، نصب پرده‌های ضخیم و قطور و رعایت دمای رفاه ( 21- 18سانتیگراد ) ، استفاده مطلوب از نور خورشید در روزهای آفتابی و ... که برخی از آن‌ها با تغییرات بسیار ساده در طرز زندگی ما بوجود می آید.

فعله گری یادآور شد : مدیریت مصرف، برنامه‌ریزی مناسب، تلاش مضاعف و نیز استفاده از تجربه اندوخته شده در شرکت ملی گاز ایران، تأمین پایدار انرژی کشور در آستانه ورود به فصل سرما را امکان‌پذیر می‌سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: برای این که بتوانیم توزیع پایدار گاز طبیعی در زمستان سال جاری داشته باشیم، تعمیرات اساسی در ایستگاه‌ها و تأسیسات انجام گرفته و تمامی ایستگاه های CGSو TBS در سطح شهرها و روستاها برای ارائه خدمات در فصل سرما آماده به کار می باشند.

فعله گری بهینه مصرف کردن انرژی، هم در مورد گاز و هم برق را که در حال حاضر، نسبت مستقیم با هم دارند، ازجمله الزاماتی دانست که همیاری و همکاری همه مردم را می‌طلبد و توضیح داد: در استان کردستان نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج روزانه بیش از چهار میلیون متر مکعب گاز طبیعی مصرف می نماید که هر چه مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یابد میزان گاز طبیعی به این نیروگاه با کاهش مواجه می شود و تنها با همدلی و همیاری، می‌توانیم زمستانی آرام و بدون دغدغه را پشت سر بگذاریم؛ چراکه هرچقدر میزان مصرف برق افزایش یابد، به همان نسبت میزان مصرف گاز نیز شدت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنانش از مدیران ادارات و ارگان های دولت درخواست مساعدت کرد و گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما  و افزایش مصرف گاز از مدیران ادارات درخواست می گردد وسایل گرمایشی سازمان‌ها یک ساعت قبل شروع ساعت اداری روشن و یک ساعت پس از اتمام ساعت کاری و نیز در تعطیلات آخر هفته خاموش باشند و در صورت عدم رعایت مصرف، گاز آن ها قطع خواهد شد.

احمد فعله گری پیشنهاد داد: ادارات می توانند، برای صرفه جویی موثر در مصرف گاز از موتورخانه هوشمند که قابلیت دریافت شرایط جوی خارج ساختمان است، استفاده کنند.

فعله گری افزود: استفاده از موتورخانه های هوشمند به این دلیل قابل توجه قرار گرفته است که در سیستم های قدیمی در طول فصل دمای موتورخانه در دمای ثابتی نگه داشته می شد ولی در سیستم های هوشمند با توجه به دمای محیط داخل و خارج ساختمان دمای آب گرم در داخل رادیاتورها تنظیم می شود و از هدررفت انرژی جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است شرکت ملی گاز ایران در راستای بهینه سازی مصرف گاز طبیعی ، موتورخانه های منازل مسکونی ، مراکز تجاری و ادارات دولتی را با رعایت شرایط و مقررات اصلاح می نماید که می توان برای کسب اطلاعات به سایت شرکت ملی گاز مراجعه نمود. 

 
A+ A-