شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان؛گاز طبیعی موجب کاهش مهاجرت ، افزایش اشتغال و تعادل عدالت اجتماعی در روستاهای استان شده است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان توسعه رفاه اجتماعی در روستاها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت : روستاها به عنوان مراکز اصلی تولید قلب تپنده توسعه اقتصادی هر کشوری محسوب می شوند که تلاش های گسترده سال های اخیر برای احیای کارکردهای اقتصادی و اجتماعی این مناطق را در مدار توسعه قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان ؛ احمد فعله گری در مورد توجه و اهمیت به توسعه روستاها اظهارداشت :گرچه خشکسالی‌های پیاپی و جذابیت‌های شهری باعث مهاجرت روستاییان به شهرها در سال های گذشته شد اما توسعه زیرساخت‌های زندگی از جمله آب، برق، گاز، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایر، تقویت امکانات رفاهی نظیر طرح‌های هادی و نوسازی خانه‌های روستایی از تدبیرهای کارساز دولت ها برای تحقق توسعه پایدار در روستاهاست.

وی افزود : روستائیان با تولید محصولات کشاورزی، صنایع دستی از سویی و وجود طبیعت بکر ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و احیای فرهنگ گذشتگان و تحقق اقتصاد دارند.

او با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه روستایی صورت گرفته است ، گفت: اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی در روستاها فرصتی برای بازگشت اهالی به مناطق روستایی است و عامل مهم در این اقدام اجرای طرح‌های بزرگ رفاهی به خصوص تامین منبع انرژی دائمی با گاز طبیعی است.

وی ابراز داشت: کار گازرسانی و خدمات دهی به مناطق محروم و کوهستانی ،  صعب العبور و دور از امکانات رفاهی هر چند هزینه‌های هنگفت را بدنبال دارد  ولی با تمام این اوصاف کارکنان تلاشگر شرکت گاز استان کردستان و پیمانکاران  مشغول در این مجموعه علی‌رغم همه ی  سختی‌های کار توانستند در زمینه گازرسانی به روستاها در سطح کشور خوش بدرخشند.

فعله گری تعداد روستاهای استان کردستان را که قابلیت گازرسانی دارند را 1560 مورد ذکر کرد و گفت : در حال حاضر 1424 روستا به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و در 84 روستای دیگر عملیات گازرسانی ادامه داشته ، تعداد روستاهای در دست مناقصه را 14 مورد و دارای مجوز عقد قرارداد را 11 مورد عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان اظهاراتش خاطر نشان کرد: از 1560 روستای قابلیت گازرسانی تعداد 1533 مورد گازدار شده یا عملیات گازرسانی در آن ها فعال است و برای روستاهای باقیمانده برنامه ریزی مدون و منظمی صورت گرفته که در شش ماهه دوم سال جاری تمام اقدامات برای دریافت مجوز ، طراحی ، مراحل آگهی مناقصه ، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی انجام می گیرد. 

 
A+ A-