شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ؛در سال جاری بیش از 310 کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی شهری و روستای انجام گرفته است
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه بیش از 310 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در این استان به شبکه سراسری گاز متصل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان  احمد فعله گری  با اشاره به اینکه از ابتدای امسال بیش از 310 هزار متر شبکه گاز طبیعی به شبکه سراسری گاز متصل شده است گفت: با احتساب این میزان شبکه گذاری در سطح استان، میزان شبکه توزیع گاز طبیعی از بدو تاسیس تا پایان مرداد ماه به بیش از  11 هزار و  755 کیلومتر رسیده است .

وی شبکه گذاری گاز طبیعی در مناطق کوهستانی ، صخره ای و شیب دار را بسیار دشوار توصیف کرد و افزود: در مناطق جنوبی و غربی استان به واسطه کوهستانی بودن منطقه و پراکندگی روستاها شبکه گذاری گاز طبیعی بعضاً با دشواری هایی زیادی همراه می باشد که هم هزینه و هم زمان اجرای پروژه ها را تحت تاثیر قرار می دهد به نحوی که در برخی نقاط به منظور جابه جایی لوله های گاز به وسیله کارگران و با استفاده از حمل دستی و با مشقت فراوان جابه جا می گردند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: گاهی اوقات به علت سنگی بودن زمین مسیر حفاری ، امکان تهیه خاک سرندی برای زیر و روی لوله های گاز امکان پذیر نبوده و خاک مورد از کیلومترها دورتر حمل می گردد و گاهی مسیر لوله گذاری در داخل روستاها آنقدر باریک و صعب العبور می باشد که با استفاده گونی و حمل کولی خاک مورد نیاز تهیه می گردد.

فعله گری  تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستای نود و شش و نیم  درصد است و تا پایان امسال نیز با بهره برداری از  125 روستای دیگر همه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش یادآور شد : در مرداد ماه حجم شبکه گذاری 73هزار متر بوده است.

 
A+ A-