شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل گاز شرکت کردستان در جلسه هیئت رئیسه ؛تغییرات و جابه جای نیروی انسانی موجب شکوفایی و افزایش بهره وری سازمان ها می گردد
احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در روز یکشنبه مورخ بیست و یکم خردادماه در جلسه هیئت رئیسه گفت : مهمترین عامل ایجاد ارزش افزوده در سازمان ها نیروی انسانی است و تغییرات و جابه جای نیروی انسانی موجب شکوفایی و افزایش بهره وری سازمان ها می گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان احمد فعله گری در مورد اهمیت جایگاه نیروی انسانی چنین گفت : سازمانها بدون وجود نیروی انسانی نه‌ تنها مفهومی‌ ندارند، بلکه اداره آنها نیز میسر نخواهد بودو حتی با ورود فناوریهای جدید به سازمانها و تبدیل آنها به توده‌ای از تجهیزات و دستگاهها، همچنان نقش عامل انسانی به عنوان نقش حیاتی و راهبردی در بقای سازمان، کاملا آشکار و غیر قابل انکار است.

وی افزود : رشد و توسعه و موفقیت یک سازمان تا حد زیادی به روحیات، تلاش، انگیزش و رضایت منابع انسانی آن بستگی دارد. به عبارت دیگر کارآیی و اثربخشی یک سازمان با کارآیی و اثربخشی نیروی انسانی آن رابطه مستقیم دارد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان ایجاد محیطی آرام و شاد را برای افزایش بهره وری مفید دانست و اضافه کرد : رضایت شغلی، علاقه و وفاداری به سازمان و بالندگی کارکنان منوط به ایجاد محیطی است که مدیران‌ متولی و مسئول‌آن هستند و شناسایی عوامل ایجاد رضایت و دلایل نارضایتی کارکنان و نیز ارزیابی رضایت شغلی آنان یک اقدام کلیدی درجهت افزایش کارآیی نیروی انسانی است.

 فعله گری در ادامه جلسه یکی از عوامل موفقیت در سازمان ها برای افزایش بهره وری را چرخش شغلی عنوان کرد و اظهارداشت : یکی از مزایای جابجایی کارکنان در سازمان این است که شما هر کدام از کارکنان را نسبت به شغل‌های مختلف توجیه می‌کنید و در هنگام  شرایط بحرانی و نیاز به نیروی جایگزین از این کارکنان استفاده می‌کنید تا یک شخص با استعداد و جدید جایگزین کنید.

 وی مزایای چرخش شغلی این گونه بیان کرد : ایجاد مسیر شغلی برای کارکنان در سازمان از طریق جابجایی آنها در موقعیت‌های شغلی مختلف ، ایجاد فرصتی برای کارکنان جهت کسب دانش و مهارت جدید ، افزایش درک کارکنان درباره طرز کار قسمت های متفاوت سازمان ، حفظ انگیزه و اشتیاق کارکنان و فعال نگه داشتن آنها ، ایجاد وحدت در میان کارکنان از طریق فراهم کردن فرصت برای کارکردن با یگدیگر در پروژه‌های مختلف .

 فعله گری از دیگر مزایای جابه جای نیروی انسانی را کاهش یکنواختی ، برنامه‌ریزی برای موفقیت ، قراردادن کارکنان در بهترین موقعیت شغلی و افزایش تجربه عنوان کرد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان استراتژی چرخش شغلی را بسیار مفید دانست و گفت : به کمک استراتژی چرخش شغلی، می‌توان کارمندان را به کار بهتر و چالش برانگیزتر دعوت کرد و باید به این نکته اساسی توجه داشت که مشارکت کارکنان در شغل جدید، یک فرایند تدریجی است و باید فرصت مناسب برای شکوفایی استعدادهای نیروی انسانی مهیا باشد.

 فعله گری آموزش را در موفقیت عامل انسانی بسیار مهم برشمرد و یادآور شد : زمانی که کارکنان در موقعیت شغلی جدید جابجا می شوند ، باید به آنها مهارت‌های لازم برای شغل جدید آموزش داده شود و این امر می‌تواند برای سازمان هزینه‌بر باشد و همچنین ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا کارکنان مهارت جدید را بیاموزند و در شغل جدید بصورت کاربردی آن را عملیاتی نمایند ولی در هر صورت با توجه به تزریق خون تازه ، تفکر و اندیشه نو و ایجاد خلاقیت برای سازمان ها مفید و موثر خواهد بود.

 در ادامه این جلسه مسئولین واحدهای ستادی و روسای نواحی گزارش مختصری از اقدامات و اهداف خود را ارائه و پیشنهادات خود را برای پیشبرد اهداف شرکت بیان کردند.

 در پایان این جلسه حکم انتصاب مهندس شهرام مقبل با عنوان رئیس امور مهندسی و اجرای طرح ها ، مهندس محمد گرشاسبی بعنوان معاون بهره برداری و مهندس محمد خلیلی به عنوان شغلی مشاور مدیر عامل به آنان اهداء گردید.

 
A+ A-