شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان از 2 پروژه گازرسانی به مجتمع های روستایی آقبلاغ و تبریز خاتون شهرستان دیواندره بازدید کرد
مهندس احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان به همراه رئیس امور مهندسی و اجرای طرح ها ، رئیس روابط عمومی ، رئیس اجرای طرح ها ، ناظرین پروژه ها و پیمانکاران اجرای فعال در این بخش از پروژه های گازرسانی به 2 مجتمع روستایی آغبلاغ و تبریز خاتون شهرستان دیواندره بازدید در روز شنبه مورخ بیست و نهم خردادماه سال جاری بازدید بعمل آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله گری  در این بازدید در مورد توسعه گازرسانی بخش روستایی شهرستان دیواندره چنین گفت : شرکت گاز استان کردستان به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساخت های لازم برای توسعه گازرسانی به روستاهای دوراز دسترس و مناطق مرزی و سردسیر را فراهم کرده است.

 فعله گری یادآور شد : گازرسانی به روستاها علاوه بر افزایش رفاه در این مناطق، منجر به ایجاد امید به زندگی و اشتغال زایی در روستاها شده و یکی از عوامل اصلی مهاجرت معکوس به حساب می آید.

 در ادامه این بازدید احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گزارش از وضعیت گاز رسانی شهرستان دیوانده ارائه داده و گفت : شهرستان دیواندره که در منطقه سردسیر قرار گرفته و شهر زرینه آن در اغلب روزهای سرد سال جزء سردترین شهرهای ایران محسوب می گردد دارای 172 روستای دارای سکنه است که قابلیت گازرسانی برای 159 روستا فراهم است که تا کنون به 141 روستا گازسانی صورت گرفته و عملیات گازرسانی در 17 روستا در حال اجراء است و مراحل انتخاب پیمانکار برای 3روستا در حال اتمام است .

 مهندس فعله گری در حین بازدید از مجتمع روستایی علی آباد دول رش که در 170 کیلومتری مرکز قرار دارد گفت : این مجتمع شامل گازرسانی به 4 روستای علی آباد دول رش ،کوس عنبر ،آقبلاغ و تازه آباد دول رش می گردد که بایستی برای اتمام این پروژه بیش از 23 هزار متر شبکه گذاری انجام و پیش بینی می گردد 137 مورد علمک نصب گردد که تاکنون 46 مورد آن نصب شده است .

 پس از بازدید از این پروزه و پیمودن حدود 70 کیلومتر در جاده خاکی و نا هموار مهندس احمد فعله گری از پروژه گازرسانی به مجتمع روستایی تبریز خاتون بازدید کرد و در مورد این پروژه چنین توضیح داد : با اتمام این پروژه گازرسانی 3 روستایی تبریزخاتون ، برده رش ، قلعه ریحانه و 4 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره مند می گردند.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه توضیحاتش اظهار داشت : برای گازرسانی به این مجتمع روستایی نیاز است 27 هزار متر لوله گذاری انجام گیرد و 111 مورد علمک نصب گردد که تاکنون 4علمک واحدصنعتی نصب گردیده است .

 وی در پایان این بازدید اعتبارات پیش بینی شده برای این دو مجتمع روستایی را فقط در یخش اجراء 50میلیاردریال عنوان کرد و بیان داشت : با در نظر گرفتن هزینه های تامین کالا ، تحصیل اراضی و سایر هزینه ها در مجموع بیش از 100 میلیارد ریال اتمام این 2 پروژه هزینه در بر دارد.  

 
A+ A-