شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در جلسه کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی؛ پیش‌بینی جایگزینی گاز طبیعی به جای 15 میلیون لیتر سوخت‌های مایع در صنایع استان کردستان در سال 98
در روز سه شنبه مورخ 98/07/16 دوازدهمین جلسه کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان با حضور مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان و نمایندگان ادارات و ارگان‌های عضو کارگروه شامل استانداری، جهادکشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، شرکت شهرک‌های صنعتی، پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از کارشناسان شرکت گاز استان کردستان برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در سال جاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله‌گری به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه می‌گردد.

 مدیرعامل شرکت گاز کردستان در تعداد صنایع مصوبه شورای اقتصاد چنین گفت: تعداد صنایعی که مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان کردستان توسط کمیته مرتبط شناسایی شده 1 هزار و 113 واحد صنعتی می‌باشد.

فعله‌گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد قبل از مصوبه و در سال 95 تعداد 99 واحد، سال 95 تعداد 30 واحد، در سال 96 تعداد 83 واحد، سال 97 تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده 94 واحد که جمعا شامل 326 واحد صنعتی می‌گردد که سالانه جایگزین 29 میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

فعله‌گری خاطر نشان کرد: برای سال 98 برای گازرسانی به 215 واحد صنعتی برنامه‌ریزی گردیده که تا پایان شهریور ماه 153 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیده است که با اتمام گازرسانی به 215 واحد صنعتی در سال جاری، سالانه جایگزینی 15 میلیون لیتر گاز طبیعی به جای سوخت‌های فسیلی محقق می‌گردد.

وی تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده مصوبه اقتصاد را 479 مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در طی چند سال گذشته این آمار دچار تغییرات زیادی شده و افزایش لیست واحدهای صنعتی مصوبه شورای اقتصاد آمارهای این شرکت را دچار چالش کرده است.

در ادامه این جلسه مهندس برهان فهری رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان کردستان گزارشی از عملکرد این شرکت در زمینه اجرایی شدن مصوبه شورای اقتصاد و برنامه‌های آتی ارائه داده و اعضای حاضر در جلسه نیز نظرات خود را در جهت بهبود عملکرد و تعامل بیشتر سازمان‌های مرتبط با امر گازرسانی به صنایع بیان داشتند و مقرر گردید کمیته مشترکی برای شناسایی واحدهای صنعتی گازدار و فاقد گاز تشکیل گردد.   

در حاشیه این جلسه طبق آمار ارائه شده توسط نمایندگان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان مشخص گردید تعداد خانوارهای دریافت‌کننده نفت سفید 34 هزار مورد می‌باشد که 4 هزار مورد آن در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.

 
A+ A-