شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت انتصاب مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان؛ دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان
مهندس احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به همراه تعدادی از رؤسای واحدهای ستادی با مهندس عبدالله گیتی‌منش مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان در محل اداره مرکزی این شرکت در شهرستان سنندج دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری در این دیدار ضمن تبریک انتصاب مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان تعامل شرکت‌های تابعه وزارت در استان با یکدیگر را مثمر ثمر دانست و گفت: اینکه مدیران بتوانند در یک فضای مثبت و سازنده با هم همکاری کنند و در جهت رفع محرومیت استان گام بردارند، باعث امید در بین مردم خواهد شد و خدمات نظام را هرچه بهتر و بیشتر تسریع خواهد بخشید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان ضمن ابراز خرسندی از همکاری نزدیک با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان اظهار داشت شرکت گاز و پخش فرآورده‌های نفتی مکمل همدیگر در تامین بخش عظیمی از نیازهای انرژی استان بوده و تعامل این 2 دستگاه موجب تامین مستمر و مداوم انرژی برای منازل مسکونی، تجاری و بخش صنعتی را فراهم می‌آورد.

مهندس فعله‌گری همچنین به جایگزینی گاز به جای سایر سوخت‌های فسیلی اشاره کرد و بیان داشت: برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد 1 هزار و 114 واحد شناسایی گردیده‌اند که در هفته دولت سال جاری 84 واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند گردیدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد صنایع گاز دار شده این چنین توضیح دادند: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان خرداد ماه سال جاری 326 واحد صنعتی با اجرای 144 کیلومتر شبکه گازرسانی و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای 29 میلیون لیتر سوخت مایع در سال بوده که با گاز دار شدن 84 واحد صنعتی در هفته دولت تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده بر اساس مصوبه شورای اقتصاد به 410 واحد صنعتی رسید.

وی خاطر نشان کرد: برای بهره‌برداری از تعداد 84 پروژه گازرسانی صنعتی در استان 62 هزار و 120 متر شبکه اجرا شده که برای اجرای این پروژه‌های صنعتی 55 میلیارد ریال هزینه شده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مورد چگونگی بهره‌مندی صنایع از یارانه مصوبه شورای اقتصاد چنین گفت: سقف استفاده از تسهیلات یارانه‌ای شورای اقتصاد برای هر صنعت 2 میلیارد و 400 میلیون ریال می‌باشد که بر اساس میزان سوخت هر واحد صنعتی محاسبه می‌گردد.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 16 شهرک و ناحیه صنعتی و 2 هزار و 134 واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت‌رسانی CNG گازرسانی صورت گرفته است که با افتتاح 84  پروژه صنعتی جدید در هفته دولت امسال تعداد صنایع برخوردار از گاز به 2 هزار و 218 مورد افزایش می‌یابد که با احتساب جایگاه‌های CNG و نیروگاه سیکل ترکیبی صنایع تحت پوشش گاز طبیعی 2 هزار و 267 مورد می‌باشد.

در پایان این دیدار عبدالله گیتی‌منش مدیر جدید شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کردستان ضمن تشکر از حضور مهندس احمد فعله‌گری و هیئت همراه، خواستار همکاری و همفکری بیشتر و مؤثر در گازرسانی به واحدهای صنعتی شدند و درمورد گازرسانی به روستاها نیز اعلام نمودند تا کلیه انشعابات نصب نشود و خانوارهای روستایی اشتراک‌پذیری را انجام نداده‌اند سوخت مایع آن مناطق تامین می‌گردد.

 
A+ A-