شرکت گاز استان کردستان / اخبار / بدنه خبر
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛ افتتاح پروژه گازرسانی به 6 روستای شهرستان کامیاران
به مناسبت گرامیداشت هفته دولت؛ گازرسانی به 6 روستا شهرستان کامیاران و 5 واحد صنعتی با حضور مهندس فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان، دکتر الماسی فرماندار شهرستان کامیاران، مدیران ادارات این شهرستان و اهالی منطقه در روز چهار شنبه مورخ 98 /06/06 به نیابت در مسجد روستای یوسف‌آباد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، مهندس احمد فعله‌گری ضمن تبریک هفته دولت تسریع روند گازرسانی و افزایش ضریب نفوذ گاز در روستاهای استان اشاره کرده و گفت: این 6 روستا در بخش موچش شهرستان کامیاران قرار گرفته و شامل روستاهای یمینان سفلی، یمینان علیا، پشته، طاینه، یوسف‌آباد و گاوشان می‌شود که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

 وی به سختی اجرای پروژه در این 6 روستا اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها با  اجرای (29 هزار متر) شبکه‌گذاری لوله‌های پلی‌اتیلن در سایزهای مختلف و نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار (TBS) به بهره‌برداری رسیده است برای اجرای پروژه گازرسانی به این 6 روستا که برای لوله‌گذاری از مسیر سنگی، شیب‌دار و با عبور از موانع طبیعی فراوان صورت گرفت و برای 29 کیلومتر مسیرسازی در حدود 20 هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام گرفته است.

 فعله‌گری در مورد افزایش خانوارهای تحت پوشش در این 5 روستا اظهار داشت: با افتتاح این پروژه‌ها تعداد 450 خانوار با جمعیتی بالغ بر 1 هزار و 700 نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند و تعداد 450 علمک در این روستاها برای نصب پیش‌بینی شده است.

 مهندس فعله‌گری به هزینه اجرای این پروژه اشاره کرده و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به این 6 روستا بدون احتساب هزینه‌های پشتیبانی و تحصیل اراضی به 46 میلیارد ریال می‌رسد.

 وی با اشاره به اینکه تعداد 137 روستای شهرستان کامیاران قابلیت گازرسانی دارد، گفت: تعداد روستاهای گازدار قبل از هفته دولت سال جاری 110 روستا بود که با احتساب این 6 روستا افتتاح شده هم‌اکنون در مجموع 116 روستای شهرستان کامیاران گازدار هستند.

 مهندس فعله‌گری به ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران اشاره کرده و افزود : ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری این شهرستان 100 درصد بوده و ضریب پوشش گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان کامیاران قبل از هفته دولت 90 درصد بود که با افتتاح این 6 پروژه روستایی ضریب پوشش گاز در جمعیت روستایی به 93  ارتقاء یافته که از ضریب نفوذ گاز طبیعی در سطح استان و کشور بالاتر را نشان می دهد.

 مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در پایان سخنانش به هزینه نصب هر عملک اشاره کرده و گفت : هزینه اختصاص یافته برای نصب هر انشعاب در این 6  روستا مبلغ 100 میلیون هزینه گردیده است.

 درادامه این مراسم دکتر الماسی فرماندار شهرستان کامیاران اظهار داشت : زحماتی که شرکت گاز استان کردستان برای گازرسانی به منطقه نشور و سایر روستاهای شهرستان کامیاران متحمل گردیده به هیچ زبانی و تعریف و تمجیدی قابل جبران نیست و فقط می توان دست مریزاد و برای مدیریت و کارکنان تلاشگر آن ها درخواست صحت و سلامت در راستای خدمت رسانی بیشتر نمود .

الماسی گازرسانی به روستاهای دور افتاده و صعب العبور را نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به معیشت روستانشینان اعلام کرد و گفت : با گازرسانی به روستاها علاوه برتامین سوخت مطئمن ، مستمر و مداوم در جهت ایجاد ارزش افزوده موثر دانست و آنرا مسبب افزایش تولید و ایجاد اشتغال دائم برای ساکنان و تثبیت روستا نشینی ذکر کرد.

 در این مراسم مرادی بخشدار بخش نشور از زحمات شرکت گاز استان کردستان تشکر کرد و اظهارداشت : در این روز مبارک و در حضور اهالی زحمت کش این منطقه تعداد 6 روستای بخش نشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارگردیده و این پیشرفت را نشانه اهتمام و توجه ویژه دولت تدبیر و امید در رفع محرومیت و توسعه روستاها دانست.

 در ادامه این مراسم مهندس بهزاد خسروی رئیس گازرسانی ناحیه کامیاران گزارشی از وضعیت گازرسانی این ناحیه ارائه دادند و نوید گازرسانی به 10 روستای دیگر در حوزه کامیاران را تا پایان سال به اهالی دادند و در ادامه نیز مشعل گاز این روستا بدست فرماندار این شهرستان روشن گردید.

  لازم به ذکر است شهرستان کامیاران دارای 32 هزار مشترک در بخش های خانگی ، تجاری و صنعتی است.

 
A+ A-